۱۳۸۷ بهمن ۱۵, سه‌شنبه

پروگرام مذهبی؟

در ادامه نظرخواهی از مردم درباره برنامه های رادیویی.

عده زیادی از شرکت کنندگان گفته اند که برنامه های مذهبی را نشر کنید و اکثرا" هم گفته بودند که به رادیو بی بی سی، آزادی و صدای آمریکا گوش می دهند تا رادیوی محلی.

آقای هیل براند، ژورنالیست با تجربه هالندی گفت: رادیوهای بین المللی فوق هیچگاه برنامه های مذهبی ندارند، چطور مردمی که خواهان برنامه مذهبی اند، به آن رادیو های علاقه دارند؟ این تناقض است.

وی ادامه داد، مردم حرف دلشان را به شما نگفته اند، تقواپیشه کرده اند، اگر پروگرام مذهبی هم تهیه کنید، گوش نخواهند داد، آنها به این دلیل به بی بی سی و ... گوش می دهند که آنها خبرهای مسلکی نشر می کنند، خبرهایی که بالای زندگی مردم تأثیر دارد به همین خاطر مردم به آن رسانه ها علاقه دارند.

شما هم باید برنامه هایی نشر کنید که روی زندگی مردم تأثیر مستقیم داشته باشد.

۴ نظر:

ناشناس گفت...

اینجا http://paraganda.blogspot.com/ میخواهم لغات و اصطلاحات مخصوص گویش هزاره گی را جمع آوری کنم, به یاری و مدد شما دوستان.

همکاری شما دوستان را در این امر خواهانم.

ناشناس گفت...

کار نیک است و از طرف ازمو یک دو لغات نوشته کو..

تولغه --فرق سر

الغه-- کف دست

چم رس تو-- ادم با تجربه

نوربند--زیبا

قد راس-- راحتی

اوماغ- ناز و تمکین

ناشناس گفت...

سلام آقای نظری

خسته نباشید
در مورد مثال شما یک چیز به ذهنم آمد که دلم نشد بی نظر ایلایش کنم . به نظر مه ما وقتی می توانیم دو چیز را با هم مقایسه کنیم که شرایط مقایسه ( هم جنس بودم را در نظر بگیریم ) مثلا اگر بی بی سی یک برنامه مذهبی داشته باشد و باز هم همین بی بی سی یک برنامه غیر مذهبی یا بی تفاوت نسبت به مذهب هم داشته باشد . بعد از مردم بپرسیم که کدام یک را بیشتر دوست دارید. در این حالت شاید جواب علمی باشد . اما مقایسه برنامه مذهبی رادیو بامیان بایک برنامه (بی تفاوت نسبت به مذهب ) بی بی سی از قبل نتیجه اش روشن هست .

البته گرچه برنامه های مذهبی افغانستان غیر ازیک مشت خرافات چیز خاصی بر آگاهی دینی ملت نمی افزاید. در این کشور دین کارش فقط باز کردن دروازه جنت است آن هم با کشتن دیگران . و یا اسطوره ای کردن شخصیت های مذهبی و .... .

به هر حال برای حل یک مشکل نباید رهایش کرد . به قول معروف صورت مسئله ره نباید پاک کرد ، بلکه باید به فکر راه حل آن بود و برای این کار نباید از مسئله گریخت .

به امید دین پالایش شده از خرافات

ناشناس گفت...

در جامعه که مذهب وجود نداشته باشد انسان شبیه و شکل اسکلیت مرده را که وحشت می افریند خواهد گرفت..

انسان بی مذهب بزودی قابل تسخیر و تخدیر و در نهایت به مستحمره می انجامد..

اما مذهبی بودن معنی رد نظریات علمی و تخنیکی را نمی دهد چون علم بدون مذهب و مذهب بدون علم به عدم محکوم اند..

چنانکه بزرگان مذهبی گفته اند>

علم بالای مرد و زن فرض است و یا
علم را حتی در نزد یک بت پرست و منکر خدا نیز باید جستجو و فرا گرفت ..

من واقعا اقای هیل برانت را یک ادم مذهبی میدانم چون یک نوعی از جنگ ها جنگ مذهب علیه مذهب است..چون تضعیف یک مذهب به رشد و موفقیت مذهب جانب مقابل خواهد انجامید...