۱۳۸۷ بهمن ۲۷, یکشنبه

والنتاین

دیروز روز عشاق بود، بر سر عاشقان در بامیان چی می آید؟
فقط به سه مورد اخیر که در ماه گذشته اتفاق افتاده توجه کنید.

1- ولسوالی ورس: یکی از افراد متنفذ می خواهد دخترش را به زنی "الف" در آورد، دختر "ب" را دوست دارد و با او فرار می کند، کابل می رود و عقدی می خوانند، پدر بعد از مدتی به دختر می گوید او را بخشیده و برگردد، به محض آمدن دختر به منطقه وی را دوباره به عقد "الف" در آورده و خانه وی می فرستد، الف هم یک هفته بعد از انجام کار دختر را طلاق داده به پدرش می سپارد و "ب" را هم با چاقو ناکار می کند.

2-ولسوالی یکاولنگ: دختر و پسر، بعد از آنکه خانوادهایشان با ازدواج شان مخالفت می کنند، فرار می کنند، خانواده دختر برادر پسر را با تیر زده و می کشد، پسر همه اینها را از چشم دختر می بیند، دختر اکنون حامله است و پسر گفته است، بعد از حمل او را طلاق خواهد داد، دخترک نه خانه پدر جایی دارد و نه خانه شوهر.

3- ولسوالی مرکز: دختر و پسر به قصد ازدواج فرار می کنند، برادر دختر آنها را پیدا می کند و حسابی لت و کوب و شکنجه می کند.

۳ نظر:

ناشناس گفت...

والنتاین را چه می کنی، این را بیین:

هر چیز که به افغانستان میاید به افتضاح کشانده میشود: اسلام، کمونیزم، دموکراسی، انتخابات، رایدهی و غیره. ستاره افغان هم امسال در اوج افتضاح خود رسید. شرکت های مخابراتی که پول کلان از این مسابقه (که بهتر است محامقه خوانده شود) به جیب ها میزنند، به آن بسنده نکردند. امسال آنها ماشین های وارد کردند که در یک ثانیه چندین رای میدهد بدون اینکه سیم کارت خراب شود و از پاکت اش بیرون شود. این ماشین ها به خوانندگان و نزدیکان پولدار آنها به کرایه داده می شود (در ازای هر اس ام اس 10 افغانی). مهران گلزار که یکی از نزدیکانش صاحب شرکت کلان به نام گلزار لمیتید است دوازده لک افغانی را ماشین رایدهی کرایه کرده بود.
خلاصه اینکه، این پروسه که فکر می شد یک پروسه سازنده برای رشد و انکشاف استعداد های نهان جوانان باشد اکنون به افتضاح کشانده شده و کسی رای میاورد که پول بیشتر دارد تا ماشین رایدهی کرایه کند، نه آنکه استعداد و لیاقت دارد!
فاتحه ستاره افغان را بخوانید و بعد از این بیهوده پول تان را به جیب شرکت های استثمار گر و استحمار گر نریزید، چونکه بی فایده است

ناشناس گفت...

سلام دوستان عزیز هر چی که از این موارد بگویی کم است نمی دانم خدا ما مردم افغانستان را چه وقت عقل می دهد که فقط کمی نه زیاد کمی فکر کنیم. اما متاسفانه به قول دوستان ما مردم خیلی زود جوگیر شده و دست به کارهایی می زنیم که بعدا اگر فکرش را بکنی هیچ ارزش نداشته.
مثلا همین نمونه که شما ذکر کردید در مورد فرار دختران به نظر من حق شان است و به قول معروف خود کرده را نه درد است و نه درمان .
باید این دختران بدتر از این شوند تا تجربه ایی باشد برای بقیه دختران جوان افغانستان که مانند مرغی هستن که تازه از قفس ازاد شدند اگر چنین نبود دراین جامعه سنتی من کسی جرات نداشت از خانه فرارکند.
در کل برای همه مردم افغانستان ارزو می کنم همیشه سلامت باشند و عاقل

ناشناس گفت...

آیا دختران حق انتخاب ندارند ؟!!!
و اگر انتخاب آنها درست باشد و والدین به انتخاب آنها احترام نگذارند تکلیف چیست ؟!!!!!