۱۳۸۹ خرداد ۷, جمعه

در بهسود 2

لحظاتی پیش با استاد خلیلی در دان سیاسنگ_بهسود دیدار داشتیم.
به گفته ایشان پروسه خروج کوچی ها امروز شروع شده و تا چند روز دیگر پایان خواهد یافت.
وی تا ختم این پروسه در اینجا خواهد ماند.

باید از اینگونه حرکتهای عدالت خواهانه اقای خلیلی همگی حمایت کنیم.

۱۵ نظر:

میران گفت...

نظری عزیز سلام.
تا آنجاییکه من مطلع هستم تحرکات سیاسی اخیر آقای خلیلی و اخیرن هم حضور ایشان دربهسود در راستای یک بازی بسیار پیچیده سیاسی طرح وبرنامه ریزی شده است که فرایند آن یک بار دگر هزاره ها را با مصیبت های تلخ مواجه می سازد. آقای خلیلی با مشوره و باتوافق آقای کرزی به بهسود رفته است و تهاجم کوچیها دربهسود هم به توافق آقای خلیلی صورت گرفته است که هدف نهایی ازاین طرح پر رنگ کردن جلسه مشورتی میباشد وقرار دادن خلیلی در راس هزاره ها. این بازی خلیلی دقیق ماهرانه طرح گردیده است اما حرکات وتحولات درمیانه راه بازی صورت گرفت که مشکل آفرین شد. من دراین مورد چیزی بیشتر خواهم نوشت. دلسوزی خلیلی به هزاره ها شبیه دلسوزی گرگ به گوسفند است.

ناشناس گفت...

salam aghai nazari chara hemayet a az khalily ! man ba enwan yak behsodi az khalily meporsam chara har sal ma behsodi ha qurbani bedehim ma chara khale salah shawim? chara pesh az woqe hadesa jelaw gery nashawad.

hashemi3 گفت...

من فکر میکنم که بعضیها میگن که خلیلی یا محقق بد استند. درست هم است ولی ما نباید از هم بپاشیم ما بایت باهم باشیم .اگر امروز بگیم ون بد استه و ون هم بد استه من فکر میکنم که هیچ یک از ما خوب خوب باشیم ما بایت از خوب و بدمان پشتی بانی کنیم چه خوب باشه چه بد باشه . یک روز نه یک روز بردرت میخوره ، همون با اس میشه که ما زنده بمانیم >>>>>>>>>>>>

باران حیدری گفت...

با سلام خدمت تمام دوستان..

امیدوارم که این حرف حقیقت داشته باشد.

و با احساسات مردم بازی نکنند و این صلح برای چند ماه نباشد.

و استاد خلیلی هم این ارامیش را برای همیشه به مردم باز گردند

تا دگر مردم ما هر ساله به عزا ی عزیزان خود نشنان و اوره دشت و بیابانها نگردد.

اگر این غارت گران دوباره دست به این عمل بزنند آن وقت باز چه خواهد شد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

باران حیدری

ناشناس گفت...

نظری عزیز سلام نهایت سپاس از اطلاع رسانی خوب شما
اما شما با یک دیدار با خلیلی ذوب شدید. اما این خلیلی ادمی است که چندین سال است که فرصت طلای حق مردم هزاره را فدای چوکی و شهرک کرده است .
اما یک مورد را توجه کنید . روز تجمع و تظا هرات مردم با وکلای ملت در چوک شهید مزاری گردهم امدند و همه وکلا سنا توران در انجا نظر دهی و نظر خواهی می کردند . اماخلیلی پیام کرزی را با تمام خوش خدمتی در جای دیگر خواند. به جا بود که باید ایشان فرمان را با خود می اورد در این میدان در حضور مردم و وکلای متحصن اعلان می کرد. متاسفانه همه دیدیم و شاهد بودیم که جدا گانه بدون توجه به نمایندگان مردم و حضور مردم فقط به فرمان کرزی تیم فاشیست ها مصا حبه کرد. این خود بزرگ ترین خط نفاق دویت از ایشان بود در این فرصت خون مردم .
در اینکه کرزی رفتنی است با کرزی رفتن خلیلی هم رفتنی است . اینک اواز این فرصت برای ماندن خود به عوام می گوید که بله این من بودم که در بهسود امدم
اما به کرزی می گوید که این من هستم که وفا دار با شماهستم،ببین که صدای وکلا را از یک دسته گی به چند دستگی می کشانم آیا خدمت شفاف تر ازاین است دیگر .
چند سال است که بهسود غرق خون است. طالبان کوچی می کشد جایزه غرامت می گیرد می رود
اما وعده خسارت مردم بهسود فراموش می شود فقظ چند خانه رابا چند پا کت روغن چند خلته آرد توزیع کردن فلم کرفتن ونمایش فلم دیگر گپ تمام می شود.

زواری گفت...

سلام. در شرایطی که هرقدمی در جهت احقاق حق مردم غنیمت است، بی انصافی است که این حرکت را بازی بدانیم. شک نیست که خلیلی سیاستمدار است و حرکاتش را حساب و کتاب می کند اما همین حرکت هم بر پشتونها بسیار گران آمد. ما مردم به شدت تحت تاثیر قانون همه یا هیچ هستیم وگرنه باید از حرکت اقای خلیلی و زحمات نمایندگان تقدیر می کردیم

ناشناس گفت...

سلام نظری عزیز
بعنوان یک خبر نگار از خلیلی سوال می کدی که چرا هر سال بهسود ی ها کشته شود
تو که د ر حکومت هستی پیش وقوع جر م جنایت وارد عمل نشدی ؟
چرا این همه سال کاری نکردی .سال گذشته که کری به ری ما نیاز داشت نه تنها خبر کوچی بود که وعده دادید که مسله را ما حل می کنیم ایا حل ان همین خانه خرابی اوارگی کشتار مردم بوده است
و ....

baran heidari گفت...

امروز بهسود
در کوچه و پس کوچه‌های بهسود......امروز مردم اوره و بی‌ قرارند

بهسود امروز شعر و شور است .......پر از احساس و سرور است

...بهسود را طاقت دیروز نیست ...... تاب اشک و ناله آنده نیست

بهسود همیشه رنجور بود ........ولی‌ همچون کوه صبر بود
...
بهسود به فکر جاه و جلال نیست.....به دنبال قدرت و مقام نیست

بهسود می‌ کوشد تا برای مردمش........شبی آرام و روژ پر تلاش باشد

کودکانش تک ستاره آسمان باشد...پدر و مادر در تاب و تلاش باشد

دزدان دزدیدن شادیهأیشان را.....غارت کردن خانه و کاشا نشان را

دلها همه به یک سؤ می‌‌رود.....نگا‌ها همه به یک جا می‌‌نگارد

همه در جستجو ی یک لحظه ایم...یک لحظه سکوت یک تبسم یک نور

همه منتظر یک معجزه ایم.....یک فریاد راس یک یاری دهنده

باران

محمد تقی دانش گفت...

با سلام خدمت آقای نظری !
جامعه هزاره حدود یک چهارم نفوس و قدرت افغانستان است . اگر همدلی و همفکری باشد نه تنها کوچی بیابانگرد بلکه هیچ قدرتی نمیتواند خیال حمله به این کتله بزرگ نماید. همیشه باید هوشیار بود و براساس منافع آینده ، پلان داشته باشیم.

ولی عالمی گفت...

قبل ازاینکه از خلیلی حمایت کنیم، باید نیروهای دفاعی در بهسود و دایمرداد تشکیل دهیم، کوچی ها هر سال می آیند، میکشند ، میدرند و میبرند، بعدآ که کار از کار گذشت ،کله اقای خلیلی و دیگران هویدا می شوند، دراین شکی نیست که اقای خلیلی نهایتآ اقدام خوبی کرد، ولی با این کار شان نمی شود دیگر سهل انگاری های شان را نادیده گرفت، اگر خلیلی از مقام شخصی ویا حزبی سخن بگوید حق دارد، هر معاملهء را با دنیای سیاست پیش گیرد، ولی اگر آقای خلیلی و یا اقای محقق از موضع هزاره مقام را تصاحب کنند، آنوقت در قبال سرنوشت هزاره ها مسئولیت جدی، دارند، ما نه تنها از خلیلی بلکه از همه ء مردم خویش که دراین حرکات مدنی سهم گرفته اند بی نهایت متشکریم، ولو هر کسی اگر باشد، به نظرم نقش آقای خلیلی را برجسته تر کردن از دیگر اقشار مردم، سخت بوی قومی و حزبی میدهد ، این حداقل به نفع مردم قهرمان وستم کشیده ما نیست،امروز همه اقشار مردم در این مقاومت و حرکت مدنی به نحوی سهم داشته اند، از نمایندگان شایسته هزاره در پارلمان گرفته، تا فرهنگیان خوب دلسوز مان.به خصوص نقش فرهنگی دلسوز چون کامران میرهزاره در این قضیه خوب می درخشد.به امید پیروزی مردم سرافراز ما

سیرت گفت...

سلام اقای نظری
من نمیدانم که چرادوستان عزیزاینقدرعصبانی هستندو منفی بافی میکنند،درشرایط حاضر هرکسی که به خاطردفاع ازمردم زجرکشیدۀ بهسود وارمانهای ملی مردم هزاره درمقابل این ستمگران تاریخ بیاستدبایدقدردانی نمائیم.حالااین شخص خلیلی باشد یاکسی دیگر..
دوستان عزیز!
اقای خلیلی درشرایط کنونی،اگردرکابل ویادرفصرصدارت عظمی میبودبازهم شمامیگفتید،که اقای خلیلی اجیردولت ویاچوکی دار پست معاونیت دوم ریاست جمهوری است،حالاکه درصحنۀ نبردحضوریافته ومردانه درکنار مردم خودایستاده بازهم ایشان رامحکوم میکنید،پس شمابفرمائید،که اقای خلیلی چیکار بایدکرد،ازطرف دیگر اقای محقق راهم بدوبی راه گفته اید،پس بفرمائید لطف کنید،که خلیلی بد محقق بد،پس چی کسی خوب است من وشما،که پشت کامپیوترنشسته ائیم واز طریق وبلاگ نویسی همه را بدگوئی میکنیم،نه دوستان عزیزبیائیدبه خاطرمظلومیت هاوبدبختی هایمان همه دست به دست همدیگرداده ودرمقابل دشمنان قسم خوردۀ تاریخ ملت خویش بیاستیم ومردانه ازحریم خویش دفاع نمائیم وجواب دندان شکن برای این صفاکان تاریخ بدهیم.

ناشناس گفت...

خلیلی موج سواری می کند جرچه سقوط او هم نزدیک است. اگر او به بهسود نمی رفت باز قضیه به همین شکل پیش می رفت اما نرفتنش پایان عمر سیاسی اش بود. او باز از احساسات پاک افراد ساده لوح می خواهد استفاده کند ولی مرگ او و سایر شیعیان معامله گر نزدیک است.

ناشناس گفت...

khalili digar hich kara ast. mardom ba aonvane qawm frosh ba au negah mekonand ta rahbar. behtar ast dar afkarat tajdide nazar koni aghaye nazari. ya ki tu ham ajeer khoresh shodi?

afghan press گفت...

سایت خبری افغان پرس {www.afghanpress.info} سفحه را اختساس داده به بهسوداگر دوست داشتین می توانید عکس, ویدیو و یا خبر های از بهسود را آنجا نشر کنید.

ناشناس گفت...

سلام. رفتن اقای خلیلی به بیهسود یک اقدام مردانه بود.باید همه حمایت کنیم.اقدام نمایندګان مجلس هم قابل قدراست. به عنوان یګ جوان هزاره از اینکه به مردم قهرمان بیهسود نتوانستم کمک کنم خجالت میکشم.وظیفه همه هزاره ها بود که به کمک مردم بیهسود بیروند. حمید ناروی