۱۳۸۹ خرداد ۳, دوشنبه

سیمای بهسود و دایمرداد

دیروز قصد داشتم عکس هایی از بهسود و دایمرداد که ره آورد سفرم بود برایتان نشر کنم اما وقایعی که در بامیان رخ داد مهم تر بود و امروز نیز چنین است.

به هر حال چند قطعه عکس که شرح آنرا در گزارش بهسود2 شاید خوانده باشید اینک تقدیم می کنم. 
 با این پدر در دان آودوله صحبت کردم، چند روز و چند شب همراه خانواده شان راه پیموده بودند، کمی که بیشتر صحبت کردم دیدم اشک در چشمانش حلقه زده است، سکوت کرده و وی را ترک کردم
جلسه و نذر و تجمع پیشگیرانه هم جواب نداد
 
کفش های کوچی حداقل نو شد، دوکانی در دان باغک کجاو
خشم کوچی بر لوحه همبستگی ملی - چشمه تاغی کجاو
 
میکروسکپ شکسته مکتب ابتدائیه شهدای دامرده کجاو  

اردوی ملی افتخار می کرد که توانسته است اموال هزاره ها را از موتر کوچی ها پایین کند، اما من فکر می کنم این اموال به درد کوچی نخورده و دور انداخته 

چور و چپاول در کلینیک جامع تیزک

بازار در هم شکسته و بی رونق تیزک
 
 
 بازهم مکتبی در دایمرداد

 
آرام و بی درد سر بر زمین غنیمت گرفته شده غژدی بپا کرده اند - دشت قادر، دایمرداد

۵ نظر:

نظر گفت...

چرا مردم هزاره اولتر از همه یخن محقق را نمیگیرند؟ چرا سیاسیون و قلم بدستان هزاره در این باره خاموشند؟ مگر مردم هزاره چقدر باید تاوان اشتباهات و گاهی هم خیانت های این مردک ذلیل را بپردازند؟ چطور شده که محقق به جای این که بخاطر پول گرفتن از کرزی، کمپاین کردن برای کرزی، فروختن رای هزاره ها به کرزی، اغفال مردم زیر عنوان "امانت خط پنج ساله" گرفتن، مشروعیت بخشیدن به حاکمیت فاشیستی اوغان، و ... بیاید و جواب بگوید، آمده و ادای مدافع حقوق مردم را درآورده است.

این مردک ذلیل، خودخواه و کودن هزاره ها را تباه کرده است. از سال 1997 که بسیار احمقانه با اوزبیک ها جنگید. از معامله ای که در جلسه بن با شورای نظار کرد و از همه چیز تیر شد فقط در مقابل وزیر پلان شدن خودش. بعدا از معامله ای که با سیاف کرد که در آن ناکام شد ولی بسیار ذلیلانه حتی تا حد منشی پارلمان هم شله بود که نشد. نتیجه آن ایتلاف هم بریدن تمام رشته ها با تاجیک ها بود. و بلاخره ایتلاف با کرزی که نتیجه اش را داریم میبینیم.

حقیقت این است که این مردک ذلیل دیوانه ای قدرت است و برداشتش هم از قدرت خیلی کوچک است، برابر مغزش. همین که خرچ حرمسرایش برآید و هم اربابی اش بچلد، که یک جیلک را به شانه انداخته تا و بالا بگردد، برایش کافی است و هزار بار هزاره ها را به خاطر آن منفروشد.

بیاید یخن این مردک ذلیل را بگیریم. این مردک لیاقت رهبری مردم را که چی، لیاقت این را که در تشناب پارک زرنگار کاغذ تشناب توزیغ کند، را هم ندارد.

نمیگویم که با رفتن این مردک ذلیل تمام مشکلات یکباره حل خواهد شد. ولی تا جاییکه به این مردک مربوط میشود، باید برود.

در تعجبم که چرا و چطور روشنفکران هزاره در مورد این همه خیانت های سنگین این مردک ذلیل خاموشند.

علی قاسمی گفت...

برادر محترم اقای نظری سلام و احترام !
دوستان شما در کشور سویدن زیر نام " بنیاد رهبر شهید بابه مزاری " تلاش دارند تا تظاهرات و تحصنی را در یکی از شهر های بزرگ این کشور اروپائی علیه جنایت کوچی ها در هزاره ستان براه اندازند .
از شما برادر عزیز تقاضا مندیم که اگر ممکن باشد تصاویر جدید و جالب را که از بهسود تهیه نموده اید با سایز اصلی ان برای ما ایمیل بفرمائید تا ما ان هارا چاپ نمائیم .
ایمیل ادرس من است
baliqsaimi06@gmail.com
یک جهان سپاس از همکاری و زحمات شما

عبدالحمید اعتمادی گفت...

سلام آقای نظری
امید که موفق باشید
راستی من وبلاگ شما را لینگ کردم اگر دوست داشتین وبلاگ منو لینگ کنید.

ناشناس گفت...

There is nothing to do unless Hazara people have to make their own terrosim group only to kill any pashton or kochi it doesnt metter who is is he when seeing someone with long LONGY nd dirty cloths and living on the mountine just killed them no question no answer jus killed them with all thier family and nation and Hazara people have to keep doing this action untile Hazara r in this world who care about government no we shouldnt care about government 'coz government suppoting Kochiha thats y no need to ask for help just make terrorism group only Pashton killer or KOCHI killer thats all

غریبه گفت...

هنوز نمی دونم آیا کوچی ها ادعای مالکیت بر چراگاه ها را دارند یا نه کل مزارع و باغات؟