۱۳۸۹ اردیبهشت ۲۶, یکشنبه

پیش روی کوچی ها-3

آخرین خبرها از هجوم طالبان کوچی نما، حکایت از پیش روی بسوی ساحات سر کجاب دارد.
جبهه حصه دو بهسود  در دشت گلوله نیز مجبور به عقب نشینی در ساحات میرهزار و گیروی روزی شده است.

تاکنون بیش از 800 خانواده از دایمرداد، 700 خانواده از حصه اول و 250 خانواده از حصه دو بهسود کوچ کرده اند، تاکنون از مردم منطقه یک نفر کشته و یک نفر زخمی شده است.

۴ نظر:

محمد تقی دانش گفت...

جناب نظری سلام !
متأسفانه اخبار جنایات طالبان کوچی نما در بایکوت خبری قرار گرفته و در هیچ رسانه ملی و بین المللی منعکس نشده است.مگر اینکه معلومات را در وبلاگهای دوستان متعهد پیدا کنیم. در صورت امکان خوب است همه وبلاگ نویسان دلسوز ، اخبار حمله کوچیها را در صدر مطالب خود بیاورند وفریاد عدالت خواهی مردم مظلوم را به گوش جهانیان برسانند.

جعفر گفت...

سلام نظری عزیز! امید که خوب باشید. اول تشکر از اینکه از اوضاع آشفته آنجا خسته ناپذیر گزارش تهیه می کنید. دوم در مورد نوشته دوست عزیزتان آقای تابش با فرزند حاجی رمضان تماس گرفتم و وقتی قصه را شنید بسیار تعجب کرد و گفت که ایشان درست به خاطر نمی آورد که در چه سالی با آقای تابش همصنفی بوده اند چه رسد به رابطه نزدیکی که آقای تابش ادعا می کند. دوم اینکه با ایشان دوستی خاصی ندارند تا آقای تابش را مهمانی بدهند. خلاصه اینکه رضا رمضان زاده از چنین مهمانی ای بی خبر است و نوشته آقای تابش را یک توطئه سنجیده شده می داند از سوی یک جمع خاص. شما خود با شناختی که از دوست عزیزتان تابش دارید بهتر می توانید که اصل قضیه چه است. خوب این است گرفتاری های جامعه ما. از جنگ ناریخی کوچی تا جنگ همیشگی سید و هزاره.

محمد ظاهر نظری گفت...

جعفر جان تشکر از حساسیت جنابعالی به موضوع، موضوع را حتما" تعقیب خواهم کرد و نظرات تابش صاحب را جویا خواهم شد.

ناشناس گفت...

سلام دوستان
من هم صنفی رضا رمضان زاده دردوران دانشگاه بودم واین اقای تابش که خود را هم صنفی رضا معرفی کرده کلا دروغ وبی بنیاد است،چون کسی به اسم این اقا در صنف ما نبود.من که این موضوع را مینویسم نه هزاره هستم ونه سید،بلکه یک دختر تاجک از ولایت بدخشان افغانستان میباشم وصرفا چون هم صنفی اقای رضا رمضان زاده بودم،فقط خواستم این مطلب را برای روشنی خاطر دوستان عرض کنم .