۱۳۸۹ مهر ۲۷, سه‌شنبه

لیسه مسلکی و ایران

داکتر فداحسین مالکی سفیر جمهوری اسلامی ایران و داکتر فاروق وردک امروز لیسه مسلکی بامیان را افتتاح کردند.
این لیسه  24 اتاق درسی داشته در دو طبقه ساخته شده و در دو رشته برق و ساختمان دانش آموز می پذیرد و در طبقه دوم اش برای 50 نفر امکانات لیلیه فراهم شده است.
برق، آب، شوفاژ، کتابخانه، لابراتوار، کلینیک، اتاق کامپیوتر و اتاق سمعی و بصری از دیگر امکانات این لیسه است که ظرفیت 500 دانش آموز را دارد که توسط موسسه ایرانی  امداد انصار تمویل شده و یک شرکت داخلی آنرا ساخته است.
این لیسه در شهر نو بامیان ساخته شده است.

مالکی گفت نزدیک به 4 ملیون برادر افغان امروز در کشور ما زندگی می کنند و سر سفره هرچی باشد ایرانی و افغانی استفاده می کنند، روابط ما تاریخی و عمیق است و دیگران علی رغم شیطنت نمی توانند به آن لطمه بزنند. ( البته سفیر صاحب خبر نداره که از اول ماه عقرب سوبسایدی ها در ایران برداشته می شه و برادران ایرانی که غمی ندارند به هرکدامشان 80 هزار تومان از طرف دولت پرداخت می شه و 4 ملیون افغانی است باید این بار سنگین را به تنهایی تحمل کنند!)

 سفیر ایران افزود که این موسسه تاکنون 19 پروژه را در افغانستان تطبیق کرده که چهار تای آن در بخش معارف بود که دو مکتب دیگر در پنجاب و ورس اعمار نموده که به زودی افتتاح خواهند شد.

مالکی هم چنین گفت: مدارس افغان-ایران را به زودی در جلال آباد، قندهار، کابل و مزار شریف کلنگ زنی خواهند کرد و یکی را هم به خانم والی و شورای ولایتی بامیان هدیه خواهند کرد که هرجا آنها بخواهند به زودی کار ساخت آنرا شروع خواهند کرد.

وی هم چنین اعلام آمادگی کرد که اگر خانم والی زمینی در اختیار آنها قرار دهد یک شفاخانه مدرن، 100 بستر با هزینه 20 ملیون دالری را در بامیان خواهند ساخت.

سفیر جمهوری اسلامی ایران وجود سرقنسولگری را باعث ارتباطات و کمک بیشتر خواند و خواستار آن شد که خانم والی اگر ساختمانی را که قبلا" آن کشور به حیث قنسولگری در بامیان استفاده می کرد در اختیار آنها بگذارد، آنها به زودی با هماهنگی وزارت خارجه آنرا فعال خواهند کرد.

وی هم چنین گفت به زودی بزرگترین کلینیک پزشکی ایران و نیز مرکز توانبخشی معلولین در کابل شروع به کار خواهد کرد و نیز بزرگترین دانشگاه بین المللی افغانستان توسط ایران (در هرجا که دولت اجازه دهد) ساخته خواهد شد.

به نظر می رسد که برخی ها تمایل ندارند که ایران در بازسازی بامیان سهم بگیرد.

همگی به احترام سرود ملی دو کشور ایستاده شده اند

  کارگاه  برق
کارگاه ساختمان
انبوه عکاس و خبرنگار که برخی ها همراه سفیر و وزیر آمده بودند، برخی خبرنگار بامیانی بودند و برخی هم نفهمیدم که چه کسانی بودند، شاید از علاقه مندان جمهوری اسلامی بودند که تجمع  و عکس گیری شان سبب نقص حقوق حاضرین مجلس می شد.

یکی از بادی گارد های سفیر صاحب
و بادی گاردهای وزیر صاحب

۸ نظر:

ندای غرب (میثم منیعی) گفت...

سلام هموطن
فقط خواستم احوالپرسی کرده باشم. امیدوارم خوب و سلامت باشی.
راستی این هشتاد هزار تومان رو هم به حساب یه عده واریز کردن که هنوز هم معلوم نیست برای چند ماه هست و تازه فعلا هم حق برداشت ندارن؟!!!
اوضاع اقتصادی خیلی خرابتر از این حرفهاست.

ناشناس گفت...
این نظر توسط یک سرپرست وبلاگ حذف شد.
ناشناس گفت...
این نظر توسط یک سرپرست وبلاگ حذف شد.
ناشناس گفت...

دست مریزاد نظری،

عمرعرفانت هزارباد و احسانت جهانگیر.

دست الهه مهرازسرت کوتاه مباد و زندگی ات خوش باد.

ابویاشار

مهدي گفت...

سلام آقاي نظري
تشكر از اطلاع رسانيتان
اما اقاي نظري عكسهايي كه شما در وبلاگتان قرار ميدهيد در ايران نمايش داده نميشود ظاهرا شما از اپلود سنتري استفاده ميكنيد كه در ايران فيلتر است
اگر لطف كنيد و آپلودسنترتان را تغيير دهيد ممنون ميشوم

ناشناس گفت...

منصوبین و منسوبین نظام جمهوری اسلامی ایران در استفاده و به کارگیری کلمات و عبارات احمق ترین و بی ادب ترین کسان ا ند که تابع هیچ نوع دیپلوماسی گفتاری نیستند.
نمونه اش کلماتی چون شیطنت و کرزه

علی ضیاء گفت...

سلام
دوست عزيز اگر ممكن است عكسهاي خود را در جاي ديگري قرار دهيد تا در ايران هم ديده شود .متاسفانه آدرس عكسهاي سايت بلاگ اسپات در ايران فيلتر است.

مصطفي گفت...

بابا تو رو خدا برو يك دوره آموزش املا وانشا ببين در ضمن كمي هم وبلاگ نويسي ياد بگير تا بفهمي نبايد نظرات كسي را حذف كنيد وگرنه چه فرقي بين شما و ناقضين حقوق بشر در زمينه آزادي بيان وجود دارد