۱۳۹۰ اردیبهشت ۱۲, دوشنبه

عکس های بیشتر از راهپیمایی دیروز

در تظاهرات دیروز فرصت یافتم که عکاسی کنم، آنهم از نوع پورتره (چهره)
نتایج را با شما شریک می کنم.










 
راهپیمایی هایی که فعالین مدنی یا بنیاد توازن راه اندازی می کند به نظرم اهمیت و تأثیر زیادی دارد، هرچند که مردم بامیان در حال حاضر آنرا درک نمی کنند، در راهپیمایی دیروز کسانی که بطور واقعی برای این مشکل دادخواهی می کردند خیلی کمتر از شمار تماشاچیان، خبرنگاران و نیروهای امنیتی بودند.

این خیلی مدرن است که عده ای سر چوک جمع شوند، کسی سخنرانی کند و بطور واضح رئیس جمهور، معاون رئیس جمهور، وزیر و دیگر مقامات را متهم به بی کاره گی، رواداشتن تبعیض و ... کند و آخر کار اعتراض شان را با یک حرکت سمبولیک پایان داده  و متفرق شوند، این حرکت نمایش واقعی و نهادینه کردن دموکراسی، جامعه مدنی و ... است.

۵ نظر:

عبد الله بیدار گفت...

دست گلت دردنکند نظری جان! ازعکسهای زیبایت نیز زیاد استفاده کردم. ممنون

ا.ب. فرهنگ گفت...

سلام نظری صاحب.
بامیانی ها کار های قشنگ قشنگ می کنید از سرک کاگیل کردن و تحسین نامه به مرکب و این هم یک حرکت خوب الکین.

زنده باد جواد ضحاک.

ناشناس گفت...

آقای ا ب فرهنگ
لطف نموده حرکت های مدنی راکه در بامیان توسط یک تعداد از مردم آگاه و بادرد این سرزمین انجام میگیرد به آقای جواد ضحاک نسبت نداده و به شعور سیاسی این مردم توهین نکنید. نه کاه گل را آقای ضحاک کرد و نه دیگر حرکت های مدنی را او انجامداد. تنها هنر آقای ضحاک نسبت دادن کارهای دیگران به خودش است. اگر کسانی کی این حرکت های مدنی را انجام میدهد و نمیخواهد از کار های شان امتیاز بگیرد, دیگر شما نباید کم لطفی نموده کار های شان را به درگران نسبت دهید.

حسین ساعی گفت...

آقای نظری عزیز باتقدیم سلام و تشکر از تو به خاطر گزارش ها، نوشته ها و عکس هایی که نشر می کنی. اگر این میدان تا هنوز نام نداشته، "میدان فانوس" بهترین نام است برای آن. در زبان و ادبیات فارسی، کلمه فانوس، هم خوش آهنگ است و هم معنای قشنگ و سمبولیک دارد. آفرین به مردم و فرهنگیان خوش فکر و صلح دوست، دانش پرور، ترقی طلب و شجاع بامیان.

آزاد گفت...

بسیار تشکر از خبررسانی شما