۱۳۹۰ اردیبهشت ۱۸, یکشنبه

انجمن زنانه

من می خواهم یک انجمن بزنم، نامش و فعالیت اش عموم مردم افغانستان را در بر می گیرد ولی اعضایش را خانواده ام تشکیل خواهد داد (من، خانمم، الهه، عرفان و احسان) اگر برای ثبت با مشکل روبرو شد از قربان که با خرش آب می آورد و خاله ای که روزانه می آید و احسان را نگهداری می کند هم می شود استفاده کرد.

می خواهم این انجمن را به نام خانمم ام ثبت کنم، دامنه فعالیت اش هم توسعه و بهبود وضعیت زنان خواهد بود، هدفم این است که به این قشر آسیب پذیر خدمت کنم و ... و هدف اصلی ام را که خود می دانید لازم به تکرار نیست.

سفارت آمریکا دفعه پیش 7 انجمن را که در راستای زنان کار می کرد فند داد یا کمک کرد و این دفعه 27 انجمن را؛ پول ترانسپورت، حق الزحمه ترینر، وسایل کار، تجهیزات اداری و ... آن پس از ختم کار برایمان می ماند، خدا برکت دهد!
البته در قست وسایل کار و تجهیزات اداری اش اگر آن افغان های واسطه انصاف کرده و کمتر قیچی کنند برای چند مدتی قابل استفاده خواهد بود.
رسانه و فضولی هم نیست که پرسان کند که چقدر گرفتی، کجا مصرف کردی و کارت چه تأثیر و کیفیت دارد.
به این می گویند انکشاف حقوق زنان، کمک به خود کفایی زنان و نهادهای زنانه و البته مبارزه با فساد، اختلاس، سوء استفاده و ...

۶ نظر:

دردمند بامیان گفت...
این نظر توسط یک سرپرست وبلاگ حذف شد.
ناشناس گفت...

آقای نظری
اینقدر هم بدبین نباشید و این طور هم نباید قضاوت نمایید درست است که خیلی از موسسات و انجمنها اختلاس می کنند و هزار ان کار دیگر ولی شما نباید همه را به یک چشم ببینید هستند کسانیکه با صداقت و هدف نیک فعالیت می کنند و انجمن انها نیز فامیلی و شخصی نیست پس همیشه کوشش نمایید در کنار بدیها و معایب خوبیها و فواید را هم ببینید

ناشناس گفت...

Dear Nazari,

thanks for the post, yes indeed this kind of projects do not any effect at all.

ناشناس گفت...

تشکر از آقای نظری، من به جواب دوستمان بگم که آقای نظری بدبین نه بلکه واقعبین هستند و عینیات جامعه را به تصویر میکشند، کاری که کمتر کسی خود را برایش به زحمت میاندازد.

با آرزوی موفقیت برای ایشان و اعضای انجمن زنانه

فایزه گفت...

شما می خواهید انجمن بزنید به نام خانم تان یا خانم تان می خواهند انجام بزنند به نام خودشان؟ کدام سر راست تر است؟ در هر صورت موفق باشید.

ناشناس گفت...

آقای نظری سلام
امیدوارم موفق باشید
پروژه های کوچکی که برای انجمن های فعال در بامیان اختصاص می یابد آنقدر که شما به آن بدبینانه می نگرید بار منفی ندارند بلکه حداقل بیش از پنجاه فیصد آن عملا تطبیق میگردند، اما اداره ای که شما در آن وظیفه دارید و ماهانه صد ها و یا شاید هزاران دالر معاش دریافت کنید، کدام کار مثبت را انجام داده است؟
به جز اینکه با ترویج آزادی غربی در میان جامعه زمینه ازادی مطلق زنان، بی بند و باری، بی حجابی عدم تمکین از مردان و رهنمونی جامعه بسوی غرب زدگی مزدوری دیگران را می کیند