۱۳۸۷ آبان ۳۰, پنجشنبه

محو سوء استفاده از اطفال

روز جهانی محو سوء استفاده از اطفال در بامیان نیز برگزار شد به قرار شنیده ها این محفل در 135 کشور جهان برگزار می گردد، کمیسیون حقوق بشر دفتر بامیان نیز اعلام کرد در زون بامیان در سال جاری هشت مورد تجاوز به اطفال ثبت شده است و یقینا" آمار واقعی بالاتر از این هاست، صدها کودک به علت کارهای شاقه، به تعلیم و تربیه و حداقل حقوق خود دسترسی ندارند.

با توجه به آمار فزاینده تجاوزهای جنسی به اطفال در سال جاری یکی از اهداف این محفل تحت فشار قرار دادن دولت بود برای حفاظت از اطفال و تعقیب قانونی و جدی عاملین این جرایم.

دولتمردان بامیانی ( فهیمی معاون ولایت، نذیری قومندن امنیه ) مبارزه با این امر را تنها وظیفه دولت ندانستند، رئیس پلیس از دخالت بعضی متنفذین که مانع کار پلیس در تعقیب عاملین تجاوز می باشد گلایه کرد، شیخ صادق علی یار، یک تن از روحانیون خلاء اخلاقی و فرهنگی را دلیل عمده رشد این پدیده شرم آور دانست.

امیدوارم که این تلاش ها برای از بین بردن یا کاهش سوء استفاده از اطفال موثر واقع گردد.

۱ نظر:

ناشناس گفت...

الی زوار گزارش توره در مورد کانکور در بامیان خواندوکدم. نوشته کدی که تقلب؟ دشانمه شیمو ازکدام مدیه فاضله دیگ با حال و هوای دیگ آمدید. نظر به مفکوره جناب عالی,شیمو باید 300سال پاس خلق میشودید.بنازم ذات پاک اقدسه.