۱۳۸۷ آذر ۷, پنجشنبه

نه خشونت، نه تجاوز، محبت عدالت

امروز رفته بودم شهیدان، منطقه ای در 30 کیلومتری غرب بامیان در میانه راه بامیان- بند امیر، کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان دفتر ساحوی بامیان به منظور آگاهی مردم آن ناحیه از روز جهانی محو خشونت علیه زنان همایشی را در آنجا برگزار کرد.
عکس های زیر ره آورد این سفر است.
زنان و مردان در این محفل که قبل از چاشت امروز در مقابل یک منبر در مرکز شهیدان برگزار شده بود اشتراک کرده بودند، دختران قریه نعلشیره و لادوها در حال اجرای سرود

زنان از مناطق دور دست به هدف مبارزه با هر نوع خشونت علیه خودشان اشتراک فعال نموده بودند

زنان شعار نه خشونت، نه تجاوز؛ محبت و عدالت را سر دادند، شهیدان منطقه ای است سردسیر

چند تن از قابله های آینده، پارچه تمثیلی را اجرا کردند که پیام اش عدم دسترسی به خدمات صحی زنان به عنوان یک خشونت ابراز شد

محترمه ناهید یکی از صاحب منصبان پلیس بامیان است که عزم را جزم کرده است که از راه قانون با خشونت علیه زنان مبارزه کند

۲ نظر:

ناشناس گفت...

نظري عزيزسلام ودرودبرشما!
اين گزارش شمابرايم جذابيت خاص داشت زيراقريه نالشيره شهيدان زادگاه من است واين عكسهاهم دختركان قريه من ،كاش امروز درنالشيره بودم حتمابه زيارت تان ميرسيدم به شماوهمراهان تان خيرمقدم مي گفتم،اميدوارم سردي هواي شهيدان راگرمي حضورمردمش جبران كرده باشد برهاني بامياني(شهيداني)

ناشناس گفت...

hi dear
its really great
and i wanna appritiate u for thede
first hand news from bamian and development of this province
tanx