۱۳۸۷ آذر ۵, سه‌شنبه

خشونت علیه زنان چرا؟

امروز 25 نوامبر روز جهانی محو خشونت علیه زنان است، بسیاری از مردان در برابر این واژه و این روز مقاومت نشان می دهند، آنها می گویند در جامعه اسلامی خشونت علیه زنان وجود ندارد، این روز را غربی ها درست کرده، اگر خشونتی باشد علیه همه است، دین ما...

اما خشونت تنها عامل مشترک بین تمام زنان منهای دین، زبان، نژاد، موقف اجتماعی، رنگ، تحصیل و ... است، خشونت فیزیکی یا بدنی، تجاوز، خشونت روحی و روانی، خشونت پنهان، خشونت اقتصادی، خشونت جنسی و ... با تمام قدرت و شدت جریان دارد.

در این جامعه مرد سالار، همه چیز بدست مردان است حتی دین و خدا.

هفت سال است که روز جهانی محو خشونت علیه زنان بطور سمبلیک، البته به شکل مسخ شده برگزار می گردد، هیچ پیشرفتی در کاهش خشونت یا ظلم و ستم علیه زن دیده نمی شود، باز روز از نو ظلم و ستم از نو.

نهاد های مدافع حقوق زنان می گویند در سال جاری تاکنون 50 مورد خشونت علیه زنان را ثبت کرده اند، این آمار به هیچ وجه گویای کمیت خشونت نیست، مراجعه زنان به نهاد های فوق آخرین راه و در شدید ترین حالت است، اما روزانه صدها ظلم و ستم بر علیه یک زن رخ می دهد که نه دولت در این رابطه تدبیری می اندیشد نه جامعه احساس مسئولیت می کند و زنان مدافع حقوق هم نمی دانند چگونه از حقوق زنان دفاع و حمایت کنند و بسیارند که خود نتوانسته اند از حقوق فردی خویش دفاع کنند.

هیچ نظری موجود نیست: