۱۳۹۰ اردیبهشت ۳۱, شنبه

مرگ غریب!

دیروز به اتفاق خانواده رفته بودیم دره فولادی و در راه به خانه یکی از خاله های سابق احسان نیز سر زدیم.
خاله احسان معذرت خواهی کرد  که گرفتار بوده، چون ختم قرآن داشته و ... و ختم قرآن را بخاطر فوت شوهرش گرفته بوده است، یک هفته می شود که او فوت کرده و ادامه داد که تازه در بازار کار پیدا کرده بود و شب جمعه به خانه آمد و در ناحیه قلب اش احساس ناراحتی می کرد، بردیم شفاخانه که آنجا جان به جان آفرین تسلیم کرد.

مبلغ یک لک افغانی قرض دار بود و دو سیر تخم ریز زمین داشت که ملاها فیصله کرده و آنرا به فروش رساندند و برادرش آن زمین را خرید و قرض های وی را ادا کرد.
حالا او مانده است، سه طفل صغیر یتیم و یک جای خانه و از امروز باید برود سر کار پروژه لحاف دوزی است که موسسه حمایه اطفال آنرا در آن منطقه به مدت یک و نیم ماه دایر کرده است.

اگر خاله احسان این داستان را تعریف نمی کرد، ما نمی فهمیدیم که شوهرش فوت کرده است، چون هیچ نشانه دیگری نبود و چقدر کارهای ترک و تقسیم به سرعت انجام شده است و مرگ غریب هم حکایت خود را دارد!

(اصطلاح خاله در اینجا به کسی گفته می شود که از طفل نگهداری می کند)

۴ نظر:

محمد رضا اکبری گفت...

خدا رحمت شان کند بهشت برین نصیب شان . برا بازماندگان صبر میخواهم .

ناشناس گفت...

شما که خوبه خبر شدید ماغریبا اگر بمیریم هیچ کس خبر نمی شود بلکه حاملین تابوت ما از گاو مال شاید قصه کند
داود ناظری

پاسبان شبهای قوم گفت...

سلام دوست عزیز! ضرب المثل زیبا و معروف وبلاگ نویسان در باره بامیان وسراسر مناطق هزارجات محروم را شنیده اید؟ : (( دولت برای ساختن یک دستشویی در بامیان، ابتدا چندین کنفرانس برگزار می کند وقتی خوب در رسانه ها پخش شد چندین بار افتتاح می کند. بعد از آنی که همه مردم از افتاح آن کاملا با خبر شدند خاموش وبی صدا به بهانه های مختلف کارش را تعطیل می کند. اما در ولایات دیگر که در دولت و وزارتخانه ها نفر دارند درست برعکس، اول پرژه های بزرگ با هزینه های ملیونی و ملیاردی ساخته می شود و در یک روز دهها پروژه افتتاح و به بهره برداری می رسد و فقط در یک خبر کوتاه انعکاس داده می شود. )) هنوز نشده که یک خبرگزاری یا وبلاگ از تعطیل شدن کدام پروژه در بامیان خبر داده باشند. از سوی دیگر، ریزه کاریهای که در بامیان می شود هزینه اش فقط به چندهزار دلار می رسد اما پروژه های که در دیگر ولایات به اجرا می رسد معمولا با هزینه های بالای صد هزار دلار تا دهها و صدها ملیون دلار می رسد.

نکته ی خوب در گزارشهای وبلاگهای بچه های ما اینکه : در اول یا آخر هر گزارش دولتی به وعده خلافی دولت و محرومیت مطلق مردم ما اشاره می کنند. موفق وعزتمند باشید.

پاسبان شبهای قوم گفت...

تسلیت عرض می کنم عزیز! خدا به همه هزاره های مظلوم و فراموش شده رحم کند.