۱۳۹۰ خرداد ۲۱, شنبه

محو تبعیض، شادی روح ضحاک

حدود یک و نیم ماه پیش روسای دفاتر کمیسیون حقوق بشر و برخی اعضای رهبری آن کمیسیون برای شرکت در کنفرانسی در بامیان گردهم آمده بودند، 

در ضیافت شامی که با حضور این مهمانان و مسئولین بامیانی برگزار شده بود، شهید ضحاک در سخنان کوتاهی به مهمانان گفت: در بامیان هیچ گونه نقض و تخطی جدی حقوق بشری وجود ندارد اما دولت مرکزی و جامعه جهانی حقوق ما را نقض می کند، بطور مثال در سمیناری {بودجه سازی} که در کابل شرکت کرده بودیم در جدول درج بودجه های انکشافی، برای بامیان در سال 1390 مبلغ بیست ملیون دالر برای سرک بامیان- یکاولنگ در نظر گرفته بودند، بودجه این سرک چند سال است که در جدول می آید که ما اعتراض کردیم، یعنی برای سال جاری حتی یک لک دالر هم برای بامیان بودجه انکشافی در نظر نگرفته اند، این نقض حقوق بشر نیست؟


البته برای  این سئوال رئیس شهید شورای ولایتی در آن جلسه پاسخی ارایه نشد و این سئوال هم چنان بی پاسخ مانده است، همانگونه که یادگار ضحاک از ما درخواست کرد که او و آرمان های عدالت خواهی و مبارزه اش با تبعیض را فراموش نکنیم، اینک رسالت ماست (فعالین مدنی- حقوق بشری، یاران، اعضای شورای ولایتی، نمایندگان پارلمان و ...) که برای این سئوال جواد ضحاک دادخواهی راه اندازیم و برایش جواب بخواهیم و از رئیس جمهور محترم بخواهیم که تنها تسلیت عمیق(اینجا) کافی نیست، برداشتن تبعیض، انکشاف متوازن می تواند روح آن شهید را از شما و ما خوشنود سازد.

تذکر: اعلامیه قاتلین شهید ضحاک را هم اینجا بخوانید.

۳ نظر:

rafiqpoor گفت...

نظری بزرگوار، ممنون از آگاهی دهی ات. موافقم. رسالت ماست و رسالت ضحاکهای است که هنوز زنده اند و نفس میکشند ولی ما آنها را نمی بینیم....

ناشناس گفت...

سلام نظری جان.از اطلاع رسانی ات ممنون.اعلامیه قاتلین شهید را خواندم. باید ببینیم که آیا آقای کرزی در رسانه ها حاضر خواهد شد و علیه این عمل کثیف طالبان موضع خواهد گرفت یا نه؟او که برای پسر دوازده ساله تروریست که توسط نیروهای خارجی کشته می شود بی درنگ در رسانه ها خود را نشان می دهد و کار آنان را محکوم می کند آیا این کار ننگین را محکوم خواهد کرد؟
من که بعید می دانم.

آزاد گفت...

سلام و عرض ادب خدمت نظری گرامی ،
بسیار خبر دردناکی بود ، همچنین سپاس از شما به خاطر انتشار عکس ها .