۱۳۹۰ خرداد ۲۶, پنجشنبه

اطلاع رسانی دقیق و تحلیل دقیق

اطلاع رسانی پراکنده درباره دو حادثه اخیر؛ شهادت جواد ضحاک و مسمومیت دختران در پنجاو سبب شده است که برخی از نوشته ها و تحلیل ها با واقعیت ها تطابق نداشته باشد.

اما درباره حادثه پنجاو، قرار آخرین معلومات:

پریروز با رئیس معارف، سرپرست صحت عامه و پلیس درباره حادثه لیسه دخترانه پنجاو صحبت کردم و از آخرین نتایج بررسی ها پرسیدم، آنها در معیت شخص والی و نمایندگانی از شورای ملی روز قبل از آن به ساحه رفته بودند و از نزدیک با شاگردان بستری شده در شفاخانه و نیز مکتب دیدن کرده بودند و در حدود 15 شاگرد را هم با خود برای تداوی به مرکز آورده بودند.
حال شاگردانی که به بامیان آمده بودند رضایت بخش بود، والی صاحب بعد از معاینه آنها در شفاخانه آنها را برای تفریح به پارک فامیلی بامیان برده و بعد از آن ترتیب بازگشت آنها را به پنجاو داده بود.
به گفته آن مقامات، بررسی های صحی  از هوا، آب و بررسی جنایی از مکتب و دیگر تحقیقات اولیه هیچگونه علایم مواد سمی یا خرابکاری را نشان نداده است و حدس و گمان هایی هم وجود دارد که مسئله یک تلقین روانی باشد و معاینه نمونه خون هم در شفاخانه پی آر تی در قندهار ادامه دارد و گفته شده است ممکن است، نمونه هایی به کشور آلمان هم فرستاده شود.

درباره شهید ضحاک هم برخی های می گویند سر بریده شده است و چهار همراهش نیز شهید شده و ... که چنین مطالبی نیز عاری از حقیقت است و دشمنان تنها ایشان را به شهادت رسانده و چند نفر دیگر را دستگیر کرده بودند که آنها را چند روز بعد آزاد کردند.

۳ نظر:

لیاقتعلی افتخاری گفت...

سلام جناب نظری! تشکر از اطلاع رسانی دقیق شما. راستی در مورد هردو گزارش مبالغه صورت گرفته است. در برخی ویب سایت ها خواندم که ربایندگان، سر شهید ضحاک را از بدن جدا نموده و بالای جسدش گذاشته بودند. اینگونه گزارشها در مورد ضحاک شهید چنان مرا متاثر میکرد که جرئت نداشتم در یک کامنتی از شما بپرسم که اصل قضیه چیست و از بس که سر بریده شدن شهید ضحاک در رسانه ها تبدیل به یک روایت کلان و غالب شده بود، تصور میکردم اگر این سوال را از شما بپرسم قطعا تایید خواهید کرد و آنوقت بیشتر و بیشتر متاثر خواهم شد. خوشحالم قضیه واقعیت نداشته است، گرچند که شهید ضحاک را بهرطوریکه خواستند و توانستند، بشهادت رساندند.

ناشناس گفت...

سلام بر نظری بزرگوار
نام برخی از سایت ها را از لیست فعال یا به روز شونده برداشته اید. ایا دلیل خاصی وجود داشته است؟ ایا تحت فشار بوده اید؟

محمد ظاهر نظری گفت...

برخی از وبلاگ ها و سایت ها را از لیست فعال برداشتم، زیرا ماههاست که آنها به روز نمی شدند یا مطالب در خور اطلاع رسانی برای بامیان نداشتند، اگر چنین رویکردشان را تغییر دادند باز در این قسمت جای خواهم داد.