۱۳۹۰ تیر ۸, چهارشنبه

ناامنی راه کابل

روز دوشنبه هفته جاری گروهی مسلح به احتمال قوی طالبان بر شرکت راه سازی عمران (حاجی نبی خلیلی) در کوتل اونی-بهسود حمله کرده و خساراتی جانی و مالی به محافظین و تجیهزات شرکت وارد کردند.
این شرکت باتفاق یک شرکت ایرانی کار ساخت فاز دوم آسفالت سرک کابل- بامیان از مسیر میدان شهر را امسال شروع کرده اند.
فاز دوم از کوتل اونی الی شهر بامیان امتداد دارد که شرکت فوق الذکر از کوتل اونی الی کوتل حاجیگگ و شرکت ایرانی ادامه آنرا به شمول تونل حاجیگگ بر عهده گرفته است که اکنون هر دو شرکت در مسیرهای یادشده در حال کار روی زیر ساخت این جاده می باشند.

این حمله بر روند کار شرکت فوق و نیز امنیت راه و رفت و آمد مسافرین تأثیر منفی خواهد داشت و یکبار دیگر آرزوی دیرینه مردم این دیار را مبنی بر داشتن سرک قیر به تأخیر می اندازد.

هم چنین بر اساس گزارشات رانندگان و مسافران کابل- بامیان سحرگاه روز گذشته افراد مسلح در مسیر میدان شهر- جلریز چندین موتر مسافربری را متوقف کرده و پول و اموال قیمتی آنها غارت کرده اند، این واقعه در نزدیکی پسته های پلیس نظم عامه اتفاق افتاده است.
در هفته های گذشته دو موتر مسافرین بامیان در دره جلریز با مین کنار جاده ای برخورد کرد که به قربانی و زخمی شدن چندین تن مواجه شده است.
به دنبال ناامنی در مسیر دره غوربند پس از شهادت جواد ضحاک، مردم برای رفتن به کابل از مسیر میدان شهر استفاده می کردند که با اتفاقات فوق  باعث نگرانی مردم عادی و محاصره شده بامیان شده است، خارجی ها، مقامات و کارمندان موسسات و خارجی از طریق شرکت های ویژه ترانسپورتی هوایی به کابل رفت و آمد می کنند اما این سهولت برای مردم عادی تاکنون فراهم نشده است.

۳ نظر:

ناشناس گفت...

سلام خدمت برادر محترم من یکی از دانشجویان دانشگاه بامیان هستم خیلی وقت که به وبلاگ شما اشنا شده ام و ان را روزانه مرور میکنم .خیلی وبلاگ خوب و معلوماتی است .
اما من از شما یک سوال دارم ان اینکه شما تمام مشکلات مردم بامیان را یاد آور میشود .ولی از وضعیت دانشگاه بامیان ، از طرز برخورد استادان دانشگا با شاگردان و بی لیاقتی استادان هیچ چیز ننوشتید ایا خبر ندارید ؟ یا اینکه نمی خواهید استادان محترم دانشگاه را از خود ناراض کنید چون مطمین اگر شما از جقایق پشت پرده دانشگابنوسید به اعتراض استادان روبرو خواهید شد .امید که از دانشگاه هم به اندازه مسایل دیگر بنوسید .ب احترام یکی از دانشجویان دانشگاه بامیان

محمد ظاهر نظری گفت...

دوست عزیز، اینطور نیست، اگر نگاهی به آرشیو مطالب من بیندازید در این باره زیاد نوشته ام اما کدام گوش شنوایی نیست و کسی هم پاسخگو نیست، فریاد بی پاسخ هم زیاد موثر نخواهد بود، چندی پیش کارگاه وبلاگ نویسی را برای عده ای از دوستان دانشجو برگزار کردم و این برنامه هر پنج شنبه ساعت 3 عصر در مرکز لینکن ادامه خواهد رفت امید است این دانشجویان در این باره بیشتر نوشته کنند.

ناشناس گفت...

سلام آقای نظری
وبلاگ خوب و زیبایی دارین.
امید که همیشه موفق و کامگار باشین.
سایت خبری صدای جوان(اولین سایت خبری از بامیان) در همین روزها فعال شده است.
برای آشنایی بیشتر دوستان با این سایت،
لطفا لینک بدهید.
www.sadayejawan.com