۱۳۹۰ خرداد ۱۸, چهارشنبه

شهید ضحاک

هزاران نفر از شهروندان بامیان امروز با اشک و ناله به استقبال یکی از غیور مرد ترین های خود رفت، او که با زبان ساده و استوار خویش برای عدالت و حقوق مردم خویش- هزاره- فریاد می زد، امروز پیکر خونین اش بر دستان مردم از میدان هوایی تا مسجد رهبر شهید تشییع شد.

او یادگار مزاری بود و  به گفته یکی از اعضای شورای ولایتی وصیت کرده است که در کنار مرقد رهبر شهید در مزار دفن گردد، فردا مردم قدر شناس بامیان با این یار، وکیل و رئیس محبوب شورای ولایتی شان وداع خواهند کرد.

گرچه امروز برای مظلومیت ضحاک، خودم و مردم ام گریه ها کردم و این وضعیت روحی دیگر  برایم نای نوشتن نگذاشته است اما به قول آقای سجاد محسنی که امروز گفت فردای عدالت خواهی شهید ضحاک را در سرتاسر جهان بلند خواهیم کرد، تصمیم گرفتم که این پست و این عکس ها این بگذارم.









 







۵ نظر:

Random Tribune گفت...

هرگزنمیردآنکه دلش زنده شد به عشق
ثبت است برجریده عالم دوام ما

ولی عالمی گفت...

سلام و دورد بر مردم مهربان و شهید پرورم.سلام بر بامیان که امروز بهترین یاور و صدیق ترین فرزند اش را از دست داد.درود بر روح این شهید همیشه جاوید که دایم فریاد رسا و حق طلبانه بامیانی های غیور بود.خیلی اندوهیگنم از رویداد این حادثه تلخ،فقط در تنهایی به مظلومیت مردمم گریستم،زیرا امروز مردمم را بی یاورترین مردم افغانستان می بینم.آری باید یاران صدیق و خلف بابه جام شهادت سر کشند ولی یاران نا خلف اش به مقام کذایی دست یابند. از روزیکه سلاح مردمم را گرفتند و دودسته به اواغانهای فاشیست و بی تمدن بدون هیچگونه تضمینی برای اینده مردمم تقدیم کردند، خواب های سیاه و وحشتناک را برای مردمم می دیدم.نمی دانم که تا چه وقت این قتل و نسل کشی مردمم ادامه یابد.
ما نسل کشته ایم و همیش کشته می شویم
هردم به دام بی کسی ما بسته می شویم
بابه جایت چه سوگمندانه امروز خالی است!

باران حیدری گفت...

بنام آنکه شهادت را افتخار بزرگ مردان گذاشت
سلام بر بامیان سرزمین داغ دیده ام سلام بر مردم غیور و دلیرش و سلام بر استاد شهید بابه و یارانش و سلام بر پیکر خونین برادر عزیزمان جواد ضحاک
بار دیگر مردم ما عزادر عزیزی شده که عمری برای مردم خود تلاش کرده و دشمان ما چشم دیدنش را نداشت و او را از میان ما برده و برادر عزیزمان شربت حف را نوشیده و شهادت را لبیک گفته روحش شاد و یادش در خاطره ها ماندگار

سیرت گفت...

انالله وانا الیه راجعون!
لعنت بر قاتلان ضحاک ، مردم باید فریاد عدالت خواهی این مرد را در سر تا سر جهان بلند کنند، بخدا بی اختیار اشکهایم جاری شد حیف که او را ناجوانمردانه شهید کردند.

لیاقتعلی افتخاری گفت...

شهید جواد ضحاک را حدود دو ماه قبل در ایستگاه شفاخانه دشت برچی دیدم.باورم نمیشود که اکنون در میان ما نیست. شهادت مزاری گونه وی را به همه تسلیت میگویم. نکته قابل توجه اینکه اگر هزاره ها و سایر اقوام غیر پشتون همبستگی خویش در برابر سیاست طالب پروری را تقویت ننمایند و جلو سیاست های کرزی طالب را نگیرند، طبعا در انتظار فجایع بیشتر باید بود.