۱۳۸۷ آذر ۹, شنبه

اسلام و حقوق زن

در محفل شهیدان دوتن از طلبه های جوان به نمایندگی علما درباره حقوق زنان از دیدگاه اسلام صحبت کردند، یکی شان دعوت شده بود، دیگری اش هم خود اصرار کرد که صحبت کند.

یکی شان "نفقه" و "روزی" را دلیل برتری مردان دانست و زنان را گفت که بی اجازه شوهر حق ندارید بیرون روید، دیگری اش مهم ترین وظیفه زن را همخوابگی و رفع نیازهای جنسی مردان دانست.

با این محترمین چی می بایست گفت، آنها بعد از انجام این رسالت آرام و قرار گرفتند، آنها خیال می کنند که حقوق بشر آمده با ارزشها و دین و اسلام آنها مخالفت کند و مسئولیت آنهاست که نگذارند چنین شود، چنین انسانهایی را زیاد دیده ام که در برابر نکاح دخترک 12 ساله با مرد 40 ساله سکوت کرده اند یا خود خطبه خوانده اند، یا در برابر لت و کوب زنان از سوی شوهران سکوت کرده اند، آیا اینها در دین ارزش نیست، آیا اینجا مسئولیت ندارند؟

فقط می توان گفت که این طیف آدم ها از سواد کافی دینی برخوردار نیستند، آنها رواجها و عرف های ناپسند را رنگ و بوی دین می دهند و بد بختانه که در نبود عالمان دین شناس و باسواد سکان دار عقیده و ایمان مردم بیچاره دهات هستند، عالمان و دین شناسان جای شان در قم، مشهد و نجف گرم باد.

۲ نظر:

ناشناس گفت...

سلام و خسته نباشید
جناب نظری تشکر از درک بالای انسانی و اجتماعی شما.
این طیف ادما خود باعث و بانی بسیاری از حق تلفی ها وظلم هستند ما نباید مسایل دینی و اخلاقی را از دید این جور ادما ببینیم باید با آنها برخورد کنیم تا بفهمند دوران تاریکی گذشته و دیگر مردم هوشیار هستند . وقتی که ملاگکای مثل اچگ زی ( محسنی) باشند انتظاری از این طیف بی سواد ها نمی توان داشت.
به امید موفقیت ها ی بیشتر تان

ناشناس گفت...

ظاهر جان از دینی که اینها متولیانش باشد باید بخدا پناه برد
بخود بیاییم
"حمید"