۱۳۸۷ آبان ۱۵, چهارشنبه

پیروزی اوباما و چند نکته

ساعت هشت و نیم صبح بود، بخش فارسی رادیوی بی بی سی را گوش می کردم، خبرنگارانش از آمریکا به طور مستقیم گزارش می دادند، بعد از اینکه اعلام شد که اوباما رئیس جمهور قطعی آمریکا شد، حدود بیست و پنج دقیقه بعد آن تبریکی نامزد شکست خورده و دعوت وی از طرفدارانش به اتحاد و یکپارچگی را شنیدم.

من درست نمی دانم که پیروزی اوباما بر زندگی، توسعه، جنگ با تروریزم و ... افغانستان چه تأثیر و اثرات دارد، آنرا می گذارم به کارشناسان خبره اما پیروزی باراک (حسین) اوباما سیاه پوست آفریقایی تبار و مسلمان زاده و تبریکی بلافاصله مک کین می تواند برای کشور ما که در جاده دموکراسی گام می نهد درس بزرگ باشد.

آیا ما به مرحله ای از رشد و ملت واحد رسیده ایم به کسی که از قوم، نژاد، مذهب، رنگ پوست ما نیست اعتماد کنیم و رأی بدهیم؟
آیا ما با این همه ادعا و ژست دموکرات بودن اگر در انتخابات شکست خوردیم می توانیم آنرا به سرعت بپذیریم و به رقیب پیروز تبریک بگوییم؟ یا انتخابات و نتایج آنرا تخطئه می کنیم؟

۴ نظر:

ناشناس گفت...

سلام. اوباما از طرف پدر خود آفریقایی تبار است امامادرش سفید پوست امریکایی است. نمیدانم که شما با چی دلیلی می گویید که اوباما مسلمان زاده است؟ اوباما مسلمان زاده نیست. پدرو مادرش مسیحی است مادر کلانش مسیحی است که تاهنوز زنده است ودر کینیا زندگی میکند.

ناشناس گفت...

زندگینامه رئیس جمهوری منتخب آمریکا

باراک اوبامای پدر از قوم لیو بود که در کنیا و مناطق شرق اوگاندا و شمال تانزانیا سکونت دارند و یکی از اقلیت های قومی اصلی در کنیا محسوب می شوند.

دین اکثر لیوها مسیحی است اما تعداد قابل توجهی از آنان، از جمله خانواده اوباما، از اسلام پیروی می کنند هر چند گفته می شود که باراک اوبامای پدر حتی قبل از عزیمت به آمریکا از اسلام کناره گرفته بود و خود را یک فرد غیر مذهبی می دانست


مطلب بالا از سایت بی بی سی گرفته شده
اقای ناشناس محترم چرا از حقایق بی خبر مانده و عجلولانه قضاوت میکنند وبر علاوه اینطور معلوم میشود که مادر اوباما علاقه خاصی به مسلیمین داشته است.بخاطر که شوهر دوم وی نیز یک اندو نیزایی مسلمان بوده است.

اح ج

ناشناس گفت...

اسم ریس جمهور جدید امریکا بارک حسین ابامه است..

بارک معنی خجسته و مبارک را تداعی میکند..بارک ا...

حسین- معنی زیبا و خوبرو" و همچنان امام سوم شعیان" را بیان میدارد.

و ابامه نیز اسم عربی است و ریشه ان بایست اب که بمعنی پدر است.


نام گذاری صد فیصد از طرف پدر شده وپدرش با گذاشتن این اسم شخص معتقد به نظر میرسیده و در عین حال موافقت مادر را نیز در بر داشته است.

اح ج

ناشناس گفت...

سلام
شما فکر میکنید وقتش رسیده که ما جور دیگری فکر و عمل کنیم ؟
اگر بگویید اصلاح از خود ما شروع میشود اشتباه میکنید صداقت یک طرفه حماقت محض است