۱۳۸۸ فروردین ۶, پنجشنبه

پرورشگاه آینده

پرورشگاه آینده روز گذشته در بامیان مورد بهره برداری قرار گرفت.
این پرورشگاه توسط احسان الله بیات تهداب گذاری شده بود و بودجه آن توسط بنیاد آینده و انجمن زنان افغان-آمریکایی پرداخت گردیده است.

خانم شمیم جواد، همسر سید طیب جواد سفیر افغانستان در آمریکا رئیس این بنیاد است و روز گذشته همراه همسرشان این تعمیر را افتتاح کردند خانم مریم عثمان (افغان- آمریکن) که 25000 دالر به این پروژه کمک کرده بود نیز در این محفل اشتراک داشت.

پرورشگاه بامیان قبلا" فاقد تعمیر بود، این تعمیر در دو طبقه در شهر جدید به شکل مدرن ساخته شده و دارای 26 اتاق می باشد.
در پرورشگاه بامیان بیش از 200 طفل مشغول تعلیم و تربیه هستند، هرچند ماهیت پرورشگاه محل نگهداری، تعلیم و پرورش اطفال بی سرپرست، آنهم بطور شبانه روزی می باشد ولی تاکنون پرورشگاه بامیان فاقد این معیار ها بوده است،

درصد کمی از اطفال را یتیم و بی سرپرست تشکیل می دهند و اطفال شب ها را در خانه خودشان یا وابستگان شان می گذرانند، در این جا مثل یک مکتب با آنها رفتار می شوند و گاهی هم خبرهایی از حیف و میل و خورد و برد کمک های دریافتی به گوش می رسد.

تنها آشیانه سمر در ملاغلام است که واجد پذیرش اطفال بی سرپرست می باشد که فعلا" حدود 50 طفل در آن نگهداری می شود.
آشیانه سمر توسط موسسه شهدا به ریاست داکتر سیما سمر و معاونت محترم نوید شوهر ایشان تآسیس شده و در بامیان و جاغوری شعبه دارد.

قرار بود همراه این هیئت آقای خلیل زاد هم به بامیان بیاید و با مردم دیدار داشته باشد ولی به دلایلی این مراسم تاکنون برگزار نگردیده است، بعضی ها این رفت و آمد و افتتاح پروژه ها را در راستای کمپاین ریاست جمهوری آینده تعبیر می کنند.

۱ نظر:

نورتن گفت...

,واقعا حضور محترم طیب جواد و همسر محترمه اش یکی از عجایب دهگانه دنیا است...

ولی به هر صورت مهم اینست که به گفتار خود جامه عمل بپوشانند...

و ما برای ایشان موفقیت و کامیابی در تطبیق همچو کار های نیک از خدواند متعال ارزومندیم..