۱۳۸۸ خرداد ۲۶, سه‌شنبه

اسکلت در شهر ضحاک

دیروز شایعه ای از سوی یکی از مسئولین بامیان نشر گردید که گور دسته جمعی در شهر ضحاک توسط گروه ماین پاک ها کشف گردیده است.
جمع زیادی از مسئولین ذیربط باتفاق خانم سرابی به این محل رفته بودند، تعدادی استخوان از محلی در شهر ضحاک پیدا شده بود که نشان می داد اسکلت حداکثر دو نفر می باشد، برخی ها هم حدس می زدند، آنجا قبرستانی کهنه بوده زیرا رو به قبله خوابانده شده است.

خانم خاکزاد کارشناس یونسکو درباره این استخوان ها و قدمت آنها گفت: نمی بایست این استخوان را از جای اصلی شان حمل می گردید، این منطقه جزء مناطق کهن باستانی می باشد.

سرابی هم از خبرنگاران خواست واقعیت ماجرا را گزارش کنند تا مبادا به عنوان گور دسته جمعی و ... شایعه گردد.
شهر ضحاک هم اکنون توسط گروهی از ماین پاک های مربوط به ملل متحد در حال پاکسازی بوده و قطعه ای پلیس بنام 012 از سوی وزارت فرهنگ حفاظت از آثار تاریخی را برعهده دارد و سازمان جهانی یونسکو نیز از نزدیک این فعالیت ها را نظارت می کند.

شهر ضحاک در 15 کیلومتر شرق بامیان در منطقه شش پل ( دروازه وردی مسیر کابل-بامیان ) موقعیت داشته و آثاری از دوره های بودایی و اسلامی در خود دارد.

۱ نظر:

محمد رضا بامیانی گفت...

با عرض سلام و خسته نباشید به برادر گرامی اقای محمد ظاهر نظری!!!!!!!!!
وبلاگ پر محتوایی داری به تو تبریک میگویم امید لینک وبلاگ بنده را هم در لیست وبلاگ های از بامیان قرار دهی با احترام محمد رضا بامیانی
http://bamyanonline.blogfa.com/