۱۳۸۸ خرداد ۲۱, پنجشنبه

سرک اولویت نخست

مهمترین گپ های اجلاس دیروز مسئله سرک به عنوان اولویت اول بود.
نماینده فواید عامه گفت:
  1. سرک میدان شهر الی کوتل اونی به طول 54 کیلومتر که بودجه آن 26 ملیون یورو از طرف ایتالیا است، قرار بود در دسامبر 2008 ختم گردد، اما به علت مشکلات امنیتی تمام نشده و فعلا" 37% پیشرفت داشته و اگر مشکلی پیش نیاید در دسامبر امسال باید پایان یابد و قسمت دوم از اونی الی مرکز بامیان به طول 82 کیلومتر (به ارزش 63 ملیون یورو) سروی آن تمام شده و عنقریب به داوطلبی گذاشته خواهد شد، والی و نماینده های مردم می گفتند باید این سرک از بامیان الی کوتل اونی ساخته شود.

  2. سرک پل متک الی مرکز بامیان از بودجه قومندانی آمریکایی ها در بگرام (68 ملیون دالر) تحت کار است، برای تسریع در کار دره غوربند به طول 132کیلومتر (ساحه پروان) هشت قسمت شده و هرقسمت به شرکت ها واگذار شده است و از شش پل الی کوتل شیبر (ساحه بامیان) هم در ظرف سه هفته آینده شروع خواهد شد.

  3. سرک دوشی -دره شکاری الی بامیان به طول 130 کیلومتر نیز کار سروی و دیزاین آن امسال انجام خواهد شد.

  4. سرک بامیان-یکاولنگ هم در جریان است، پیشرفت کار 12% می باشد و قرار است در سه سال آینده تمام شود.
  5. سرک گردن دیوال بهسود الی چغچران (شاهراه شرق به غرب) به طول 665 کیلومتر مطالعات مقدماتی اش پایان یافته و قرار است توسط کمپنی استرالیایی دیزاین اش امسال شروع شود.

۴ نظر:

حسـن فریار گفت...

نظری عزیز سلام

اخبار - فقط اخبار - جالبی بود . یک مسئله برای من هنوز حل نشده است . این سال - گردش سیاره به دور خورشید- مطابق سال زمینی بوده است یا کدام سیاره دیگه مد نظر است که به قرینه سالهای گذشته نامش حذف شده است .

تندرست باشی و خوش خبر

ناشناس گفت...

اینها برای ما هزار ها فقط کنفرانس بر گزار می کنند. مگر چه کار کرده اند که این همه کنفرانس نیازداریم. خرج همین کنفرانس را بدهند برای سرک مرکز بازار .



دزدان پدر لعنت.

علی جاغوری

خاک گفت...

محترم اقای نظری گذارشات شما از اوضاع مربوط بامیان خیلی جالب و بدرد بخور است و لطفا ادامه دهید..

ناشناس گفت...

این فصل چکر بامیان و بند امیر است. مقامات برای رفتن به آنجا بهانه می پالند! والی صاحب هم در فراهم آوری بهانه ها دیگر استاد شده است. اما جای افسوس اش اینجا است که این رفت و آمد ها و میتینگ و کنفرانس ها برای بامیانی ها سودی به غیر از گرد و خاک موترهای لوکس و ضد مرمی این مقامات عالیه ندارد!!!