۱۳۸۹ اردیبهشت ۱۱, شنبه

دوکان صحت

در بازار دوکانی است که هم دوا می فروشد، هم داکتر دارد (زنانه و مردانه) و هم تخت بستری دارد، اگر سرت درد کند یا پایت با پیشرفته ترین وسیله معاینه تلویزیونی ات می کند و نهایتا" خریطه ای پر از دوا از سرم رینگر گرفته الی پیچکاری جنتامایسین و سفتریاکسین تحویل خواهد داد.

بیچاره صغرا (نام مستعار) از راه دور برای درمان دردش آمده بود او از سرگردانی در شفاخانه و نتیجه نگرفتن پیش این داکتر آمده بود روز اول 750 افغانی را خرج کرد و روز دوم هم برای تزریق سرم و پیچکاری اش 180 افغانی دیگر را خرج کرد؛

صغرا یکماه کالاشویی کرده بود تا توانسته بود این پول را بدست آورد، داکتر سوزن پلاستیکی یا پروانه ای را بر آرنج اش نصب می کند و می گوید دیگر پیچکاری ها را خودت یا کسی با سواد در قریه تان تزریق کند.

مردم بیچاره چه می دانند از روش صحیح درمان، آنچه برای آنها اهمیت دارد خلاصی از دردی است که آنها را رنج می دهد و برای دوکان دار هم دخل و خرج مریض و روش علمی درمان و ... چه معنا دارد، او به فروش و درآمد می اندیشد!
بخش صحت یکی از بخش های موفق بامیان است و رئیس صحت عامه هم از دوستان جوان است که به ایشان ارادت دارم اما این که دلیل نمی شود که درد صغرا را با صدای بلند فریاد نکنم، زیرا فقط همین کار را بلدم.

۶ نظر:

ناشناس گفت...

سلام آقای نظری مطلب زیبای بودامادرباره دواخانه بوله آم خیلی این مطلب می خاندخداکندنباشد داودناظری

Unknown گفت...

سلام نظری صاحب،
واقعاً کیفیت خدماتی صحی پائین است و مسلما فریادهایی مانند فریاد شما مؤثر خواهند بود...
درود بر شما

لیاقتعلی افتخاری گفت...

سلام!وزارت صحت عامه و ریاستهای صحت عامه در ولایات نباید اجازه دهند یکعده افراد دغل و حیله گر اینگونه با زندگی انسانها بازی کنند. دوکتور احسان شهیر از لحاظ توانائی و دانش یک شخص نمونه در میان سایر روءسای دوایر دولتی بامیان است و با توجه به اینکه اینگونه دوکانهای معامله و داکتری پیش چشمش بدون هرگونه هراس جیبهای مردم را خالی میکنند، باید جدا اقدام نموده و آنهارا برای همیشه مسدود نماید.

محمد تقی دانش گفت...

برادر گرامی !
هنوز خلاء قانونی در باره پیگرد و مجازات چنین افرادی که با جان مردم بازی میکنند،و سهل انگاری مسئولین مربوطه و همچنین بیسوادی و کمبود معلومات مردم ،موجب مرگ بسیاری از بیماران شده است. پس کی مسئولین امور از خواب خرگوشی بیدار میشوند؟

ناشناس گفت...

نظری صاحب دست خوره بلی درد اشتی.
نام همی ریاست ره شمو مطبوعاتی ها موفق گذاشتید بخدا ناموفق ترین استه. خدا توره خیر بده کد از این گزارش تو شاید رادیو بامیان گزارش توره خوانده پند بگیره که چطور گزارش جور کنه.

ناشناس گفت...

جناب عالی نظری صاحب سلام
از مدتهاست که ویبلاگ شما را میخوانم ولی این اولین نظر است که ارسال مینمایم گزارشت عالی است اما باتاسف که شما هم در مقابل داکتر احسان چاپلوسی نموده اید کجای بخش صحت در بامیان خوب است؟ تو وقضاوت وجدانت آیا فقط با ژستها واکتهای وتبلیغات حرفه ای ریس آن بخش صحت خوب میشود؟-خدانگهدار