۱۳۹۰ فروردین ۶, شنبه

خروج پی آر تی، خوش بینی یا بد بینی؟

قرار است تا سه ماه آینده مسئولیت امنیت ولایت بامیان به خود افغان ها واگذار شود.

پی آر تی کشور نیوزلند با 130 سرباز در حدود 9 سال است که در این ولایت مستقر است و هدف این بود که  اینها امنیت را تأمین  کنند تا بازسازی شکل بگیرد و دیدیم که امنیت به کمک خود مردم برقرار بود و چیزی هم خراب نشده بود که نیاز به بازسازی داشته باشد، ما به نوسازی نیاز داشتیم نه بازسازی! 

ما همواره از پی آر تی کشور کوچک و فقیر نیوزلند انتقاد می کردیم و دوست داشتیم که یک کشور قدرتمند تر و ثروتمند بیاید اما حالا آینده چی خواهد شد؟

خوش بین ها می گویند: پلیس و امنیت ملی هم از لحاظ تجهیزات، هم از لحاظ تعداد نفرات تقویت خواهد شد و این نیروها متکی به خودشان بار خواهند آمد، پی آر تی هم تا یکی دو سال دیگر در قرارگاه شان به حالت آماده باش خواهند بود و نیز اردوی ملی، آیساف و آمریکایی ها در بگرام هم بطور دایمی اوضاع را کنترل می کنند و آماده کمک می باشند و نباید برای خروج 130 نفر اینقدر نگران بود و شاید برخی ها می خواهند با ابراز این نگرانی ها زمینه حضور بیشتر این ها را مهیا کنند.

اما بدبین ها می گویند که خوش بین ها ساده اند، کرزی با براداران راضی و ناراضی شان خودشان این پلان را طرح کرده اند تا امنیت تنها داشته این مردم را از نزدشان بربایند و آینده چنین و چنان خواهد شد.

شما چه فکر می کنید؟

۴ نظر:

ناشناس گفت...

من فکر میکنم که نیوزلند یکی از کشورهای توسعه یافته جهان اول است.
شما فقیر بودن انرا از کجا معلومات گرفتید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

محمد ظاهر نظری گفت...

مقامات پی آر تی نیوزلندی بارها بارها در جلسات مختلف گفته اند که کشور ما یک کشور کوچک با در آمد کم می باشد، مصارف نیروهای نظامی مستقر در بامیان را هم ایالات متحده آمریکا می پردازد و اگر کدام پل یا پلچکی را هم ساخته اند بودجه اش را از سازمان امداد بین المللی آمریکا USAID گرفته اند، اگر پول نداشته باشد یا مصرف نکند و همواره شکایت کند فقیر نیست چیست؟

ناشناس گفت...

http://en.wikipedia.org/wiki/New_Zealand
باز کن و ببین که زیلاند جدید یا نیوزلیند فقیر است یا توسعه یافته
؟
شما در این سایت خواهی یافت که این کشور در سال گذشته میلادی یکی از توسعه یافته ترین کشور در بین سه کشور پیشرفته در دنیا است

زهرا گفت...

فقير يا غني اش را گوشه بمان جناب ناشناس.جرمني و انگليس و آمريكا دارند در ولايات ديگر كار ميكنند پرو‍ژه هايشان آنقدر كلان است كه يكي شان به اندازه ي تمام هزينه اي است كه در باميان خرج ميشود.اگر اين سرمايه دار ياشد . خرج نكند از سرمايه اش چه بهره اي به ما ميرسد؟