۱۳۸۹ اسفند ۱۸, چهارشنبه

تقدیر از خدمات خر

مردم بامیان امروز در یک اقدام نمادین از  مرکب (خر) هایشان بخاطر زحمات صادقانه اش تقدیر کردند.
جناب محترم خر مرکب زاده!
ما جمعی از مردم بامیان افتخار داریم که از زحمات شما که سالهاست بدون چشمداشت پاداش به ما مردم فقیر قریه های بامیان که از طرف مقامات بلند پایه مملکت همیشه نادیده گرفته شده ایم، خدمت نموده اید و در رسانیدن آب بر هر خانه ای از ما کمک بزرگ انجام داده اید تشکر و قدردانی نموده و مفتخریم که اولین لوح سپاس را به شما تقدیم داشته و آرزومندیم که همیشه شکم شما پر از کاه و جو بوده و مثل  دیگران ما را فراموش نکنید
با احترام
جمعی از مردم بامیان

بدین وسیله من هم از خر قربان و خر حسن که بیش از دو سال است که زحمت آب خانه ما را بر عهده دارد تقدیر و تشکر می کنم.

۲۲ نظر:

rafiqpoor گفت...

آقای نظری درود،
حرکت نمادین خوبی است، همان کاهگل سال گذشته نتیجه داد.
بامیانی ها قدرشناس هستند، حتی زحمات مرکب زاده را هم فراموش نمیکنند. تشکر از جوانان مبتکر.

ناشناس گفت...

سلام اقای نظری !
امیدوارم موفق باشید
این حرکت نمادین مردم زرگران نهایت خنده اور است معلوم است که این مردم ارامی را خوش ندارد
دورانی طالیب را فراموش کرده است

ناشناس گفت...

سلام اقای نظری !
امیدوارم موفق باشید
این حرکت نمادین مردم زرگران نهایت خنده اور است معلوم است که این مردم ارامی را خوش ندارد
دورانی طالیب را فراموش کرده است

ناشناس گفت...

آقای اخضراتی طالب بدون یا نوشته می شود نه "طالیب" آنگونه که شما نوشته اید. البته آن قسمت تقدیرنامه که گفته ما مردم بامیان افتخارداریم که از خر تقدیر می کنیم کمی توهین کنند به نظر می رسد. می شد آن را تغییر می دادند.

ا. شریف گفت...

وای از ان روزیکه دولتمردان از خران در ارایه خدمات و ادای مسولیت شان عقب تر بمانند

ابراهیم گفت...

آفرین به مردم خلاق بامیان. مصالحت آمیز و موثر

ناشناس گفت...

به جناب اخضراتي دام ظله الغالي
حتما جناب شان به طالب زياد فكر ميكنند.جواني است وهزار شوروشر ديگر.
چاره اي نيست.حركت مردم كه زياني ندارد ومفيد هم هست چون حتما شمارا خندانيده است.آرامي هم يعني درك شادي كه متاسفانه.....

ناشناس گفت...

این خبر در حالیکه خنده دار است در عمفش گریه ایی تلخ را فریاد می کند که این گریه اولاً موتوجه مردم ماست چون با گذشت ده سال از عمر نظام کنونی هنوز به دلیل اغراض شخصی مردم ما به عنوان شهروندان درجه چندم زندگی می کنند و در ثانی تیکه دران و مفامات محلی این ولایت باید پاسخگو باشند، زیرا این افراد از نام این مردم به جایی رسیده و مردم را فراموش کرده اند و تنها در اوفاتی که به رای مردم نیاز دارند به مردم رجوع می کنند و با شعارهای مردم فریب آنان را به بازی می گیرند

پنجابی گفت...

سلام آقای اخظراتی
حال شما احوال شما

پدر شما در زمان طالب با کاکا های شما و سید فکوری یازنه شما از طالبان موفق و خائنین سر سخت مردم بامیان بود. ولی افسوس که طالب شما را هم مثل مرکب زاده تقدیر نکرد ولی شما از مرکب زاده بشتر به طالب خدمت کردید

عزیز گفت...

حرکت نمادین بسیار پرمحتوا و پردرد بود، امیدوارم که بعضیها به خود بیایند و بفهمند که منظور کیست!!

سلام گفت...

به عنوان یک بامیانی این حرکت سمبولیک را بجا میدانم چون این حرکت پیام زیادی را می رساند . و از دوستان خواهشمندم تا از لفاظی و جنگ انترنیتی جدا خوداری نماید.

ناشناس گفت...

در مورد اب آشامیدنی چندان جالب نیست چون در کل افغانستا حتی کابل ایم امر ممکن نیست
بهر صورت چند خر از چند خر دیگر تقدیر کرده است.

ننگرهاری گفت...

دوستان بامیانچی!
حرکت بسیار بجا و جالب. اما میخواهم یک دید متفاوت را عرض کنم. واقعیت امر اینست که مرکب هم یک زنده جان است و با وصف اینکه ما انسان ها از مرکب (خر) بخصوص در مناطقی مثل بامیان انواع استفاده را میکنم ولی هرگز به این حیوان زنده جان و به نامش بدون تحقیر و تمسخر اشاره ای نکرده ایم. گناه این حیوان چیست؟ مریض ما را به شفاخانه میرساند/ در آوردن آب و بار در مناطق صعب العبور ما را کمک میکند/خوراک زیاد نمیخواهد... ولی هنوز هم از نامش به حیث دشنام و تمسخر استفاده میشود... آمیدوارم بامیان نمونه ای متفاوت ازین طرز دید را ارایه کند.

ناشناس گفت...

یک چنین حرکتهای اجتماعی ونمادین نشان از رشد فکری ان جامعه وبیداری قشر فعالی دارد، که در تلاش برای بدست اوردن حقوق انسانی اولیه خود، در یک جامه خواستار تمدن، از گردانندگان و مسولین هستند. بسیار مسرور از وجود یک چنین افراد خلاق هستم و امید وارم که همیشه فعال و بیدار و صلح جو باقی بمانند.
و بسیار مایوس هستم از وجود افکاری رادیکالی، که مشوق زندگی کور کورانه و ابتدایی قرون گذشته هستند. و صد افسوس که این افکار در جاههایی در جامعه همچون دانشگاه مشغول فعالیت، و به ادعای خودشان تدریس هستد، که مهمترین نقش را در رشد و تولید مغز جامه دارد.
من از ان در شگفت هستم که خود را جامه شناس و روشنفکر می دانند و حال انکه به جای تشویق و تحسین نبوغ جوانان جامعه، انها را با خاطرات دوران ٬طالیبان٬(که حتی دیکته ان را هم نمی داند) سرزنش می کند.
امید دارم که این افراد از ارکان فکری جامه برداشته شوند و جایگزین افراد روشنفکر ، متدن و دارای نبوغ فکری شوند.

ناشناس گفت...

همین رو کم داشتیم

ناشناس گفت...

تشکر از مردم شریف بامیان که نشان دیگری از تمدن و دموکراسی که بیانگر شعور اجتماعی مردم این خته ی هزاره جات است نشان دادند .

پنجابی گفت...

سلام ناشناس جامعه شناس ، جامعه بین "م" و "ه" یک "ع" هم دارد باسواد جامعه شناس و تحلیل گر.هه هه هه هه هه

حمیدی گفت...

اخضراتی سلام
خیلی بیسواد هستی متاسفم خود را دنشجو هم معرفی کردی هههههههههههههههههه
از ای سیدا امی قدر آدم برامده هم خوبه هههههههههههههههههههههه

جان محمد جویا گفت...

سلام آقای نظری
اعتراضات خلاقانه مردم شریف بامیان بیانگررشد فکری واصلاح طلبی مردم آنست .
امیدوارم مردم شریف افغانستان متعصبانه برخوردننمایند.ای کاش همه برادر کشی دست بردارند ومانند مردم بامیان به اعتراض مسالمت آمیزادامه دهند شاید نتیجه بهتردهد؛چون تجربه گذشته نشان داده است.

ناشناس گفت...

پیش از هر چیز از غلط تایپی پیش امده (جامعه)
شرمنده دوستان هستم. این قبیل اشتباهات اغلب اتفاق می افتد.همان طوری که اقای اخضراتی ٬٬ دانشجو ٬٬ را ٬٬ دنشجو٬٬ تایپ کردند.
بعد اینکه من از سادات نیستم .
و در اخر باز هم بسیار متا سفم از نوع دید اقای اخضراتی!!!. در مقام یک فرد تحصیل کرده ِ شاید رعایت ادب هر چند کم ِ اما ضروری است.

ناشناس گفت...

بجای این همه تعصبات و تحقیر کردن ها بهتر است حرکت این مردم را تقدیر کنیم و تشکری کنیم از آقای نظری که این موضوع را پوشش دادند. به امید موفقیت های بیشتر شما عزیزان

سجادی گفت...

آقای حمیدی واقعأ جای تأسف است که هنوز هم بفکر تعصبات و موضوعات قوم گرایی هستی و توهین کردن به یک قوم را به آسانی سر زبان می آوری من بشما برادر خطاب کرده و خواهش میکنم دیگر از این تعصبات و تحقیر کردن ها دست بردارید.تشکر از برادران که نظریه نیک را ارائه نمودن.