۱۳۸۷ مهر ۷, یکشنبه

آمد آمد عید

خیلی از کارمندان عالی رتبه و پایین رتبه دولتی و موسسات خانه هایشان در بامیان نیست و از پنج شنبه گذشته شروع به رفتن به کابل کرده اند و تنها راه نسبتا" امن مسیر غوربند است و موتروان ها هم به افتخار عید و بازار آزاد کرایه را از 700 به 1000 و 1200 افغانی رسانده اند، (نوش جان شان از این جماعت هرچی می توانند بکنند، درد ندارد).

دو دوکان است که کلچه پزی دارند و خود کلچه تولید می کنند از روز جمعه سر این دوکان ها شلوغ است و خریطه های پلاستیکی است که از انواع کلچه پر می شود و دیروز دیدم که یکی از این دوکان ها کلچه هایش را تمام کرده بود.

چند روز پیش موقع افطار اتاق (دوکان) دو تا از دانشجویان بودم، دوکانی سرد و نمناک، عقب تعمیر حاجی مهدی، جنب مسجد رهبر شهید که به کوچه محصلین معروف است، نمی خواستم مهمان شان شوم، اما گپ و بحث به درازا کشید و ناچار شدم بمانم، دانشجویانی که پاره وقت کار هم می کنند و خیلی خوشبخت بودند که دو نفری قادر به پرداخت کرایه دوکان (1400 افغانی) می باشند، با تعجب دیدم که شام و افطارشان نان گرم، مقداری ملایی (خامه) و مربای هویچ و چای بود وسلام.

در این میان تکلیف عامه مردم که می شود از چهره های خسته و آفتاب زده شان خواند که رمضان را چگونه گذرانده اند و عید را چگونه سپری خواهند کرد روشن است و در میان هیاهوی خرید عید و جشن عده ای معدود حاجی صاحب، کارمندان دالر مین موسسات و ... صدای آنها را کی خواهد شنید؟ ما مسلمانیم و غیرت و همت و... داریم.

۴ نظر:

ناشناس گفت...

ظاهر جان شکم سیر از گشنه خبر ندارد
راستی طاعات وعباداتت قبول
"حمید"

ناشناس گفت...

ظاهر جان شکم سیر از گشنه خبر ندارد
راستی طاعات وعباداتت قبول
"حمید"

ناشناس گفت...

با وجود همه ی مشکلات
عید برای همه تان مبارک مبارک!!!


اح ج

ناشناس گفت...

سلام آقای محمد ظاهر
وبلاگ خیلی خوب و جالبی داری
اگه مایل باشی دوست دارم باهم تبادل لینک کنیم
من شمارو لینک میکنم
امید وارم موفق باشید

وب من

http://afghan2x.blogfa.com/