۱۳۸۷ دی ۲۱, شنبه

بامیان در هفته سوم جدی

محرم و عاشورا حرف اول هفته بود به تبع آن دسته های عزاداری که با موتر و موتورسیکل در حرکت بودند، سینه زنی و مداحی و سخنرانی عهد بوق تا به شکل مدرن از کوچه و دلده گرفته تا قابلی پلو همه در این هفته اتفاق افتاد و مقامات هم یا در روضه خواندند یا روضه گوش کردند از پروژه و خبرهای دیگر هم خبری نبود.

تنی چند از جوانان بامیان نیز روز عاشورا خون خود را به شفاخانه بامیان اهداء نمودند.
روز گذشته عده ای کاروان های عزادار که به مسجد رهبر شهید جمع شده بودند در حمایت از مردم فلسطین قطعنامه ای را تصویب کرند و برای جنگ با اسرائیل اعلام آمادگی کردند!!

قضیه تجاوز بالای دخترک 14-15 ساله و دریدن شکم وی برای سقط جنین توسط تیغ ریش و کشتن طفل وی و ... از داغ ترین خبری بود که درست شب عاشورا رسانه ای شد، نزدیک بود این خبر زیر کوچه و دلده شود.

اما دفاع از جان یک انسان بی گناه و قربانی و اعلام انزجار با عاملین قضیه مرا بر آن داشت که نگذارم این قضیه فراموش شود، معدود اینترنت بامیان هم در آن غروب بسته شده بود و سه روز هم رخصتی بنائا" به دوستانی در بی بی سی، صدای آمریکا، تمدن، فردا و نسیم فکرت زنگ زدم، خوشبختانه بی بی سی آنرا جدی گرفت و سبب شد که دخترک با هلی کوپترهای آمریکایی ها شب هنگام روز یازدهم محرم به شفاخانه بگرام منتقل شود.

بی شک حمایت قاطع محترمه سرابی از این قربانی و رسانه ای کردن قضیه، جدیت پلیس در دستگیری عاملین و حمایت دوستان خبرنگار از حقوق یک انسان در نقطه ای دور افتاده به نظر من از روضه خوانی بر کربلای سال 60 هجری یا کربلای غزه مهمتر است، زیرا این فعالیت ما منجر به نتیجه ملموس و مثبت شد، من به سبب نقشی کوچک که در این مهم ایفاء کردم احساس نیک و موفقیت دارم.

۴ نظر:

ناشناس گفت...

hope you will get rewarded for what you have done. may allah be with you and give you what you want in your life. i always come here and read your weblog. Thanks alot, you have a very good writing

ناشناس گفت...

جزاک ال...

ناشناس گفت...

تشکراز نقشی برازنده شما....

ناشناس گفت...

ظااهر جان از علم پسر سید فاضل نمی نویسی؟ باورنمی کنم خبردار نشده باشی
نیرنگ جدید دیگری که متاسفانه برای طراحانش خوب جواب داده است
وباز هم سادگی یا...هزاره ها.
تاسف اور است
"حمید"