۱۳۸۷ دی ۳۰, دوشنبه

شهردار نیلی و بامیان

عذرا جعفری شهردار نیلی دایکندی (اولین شهردار زن در افغانستان) گفته است که چهره نیلی را از روستایی مخروبه به شهری با امکانات شهری تبدیل خواهد کرد!

و شهرداری بامیان ( به استناد گزارش چهارمین کنفرانس گزارش دهی بامیان) در سال گذشته فقط دو پلچک ( دهن زرگران و دهن جگره خیل) را با هزینه سه برابر پروژه های مشابه ساخته و 250 متر سرک خاکی ( پیتاب لغمان) احداث کرده است.

شاید روزی نیلی پیشرفته تر از بامیان شود!

۵ نظر:

ناشناس گفت...

اين را هم بايد اضافه كرد كه اين شاروال را والي صاحب انتخاب كرده است. ما تا اين رييس جمهور را داريم والي و شاروال ما همين گونه خواهد بود. مثلا والي ما اولين زن والي بود. ما كه خيري نديديم و روزگار ما بدتر هم شد. حالا ببينيم اولين شاروال زن چه گلي به آب مي دهد.

ناشناس گفت...

سلام آقای نظری
خسته نباشید.

در مورد اینکه خانم جعفری با انرژی بسیار خوبی وارد شهر نیلی شده است بسیار خوب است . اما به نظر شما آیا در جایی مثل نیلی یک زن می تواند شهردار خوبی باشد .
من فکر می کنم برای افغانستان فعلا کمی زود است - آن هم در جایی مثل نیلی - که زن شهردارش شود.
به هر حال من برای خانم جعفری آرزوی موفقیت می کنم و امیدوارم بگذارند تا به آنچه می خواهد عمل کند .

راستی بهتر نیست به جای کلمه شاروال از شهردار استفاده کنیم .

محمد ظاهر نظری گفت...

از تذکر دوست عزیزم غلامپور تشکر.

ناشناس گفت...

راستش درکشوری که هنوزافکارطالبانی سعی میکند به نحوی زنان ودختران را تحصیل کردن وادارد،جای بسی خوشبختی وتعجب است که یک زن بعنوان شهرداریک محل ولوکوچک انتخاب شده.همیشه برای هرکاری هیچ وقت دیرنیست.اولین قدم مهم است .اگرالان همین آمریکائیها در ایران میبودند،بهرترتیبی بود،زنان،منجمله خودمن،درساختن ایران شریک میشدیم باوجودتمام مشکلات.اما حیف
که ماگرفتارحکومتی فاسدترازطالبان داریم.

ناشناس گفت...

سلام اقای نظری:
به امید موفقیت خانم جعفری و لی در مورد بامیان از طرف ریاست شاروالی بامیان نهایت بی توجهی صورت گرفته است هیچ کس در این رابطه سخنی نمی گوید اگر خوب سنجیده شود شاید ظاهر شهیدانی هم مقصر نباشد چون او یک لسانس زراعت و مالداری است با یک انجنیر بی سواد صنایع معدن و مدیران صنف 3پاس مانند حاج حکیمی و آقای بهار که در نوشتن نامش هم مشکل دارد کار نمی شود و خود ظاهر شهیدانی هم یک ادم بی کیفیت و ............... است