۱۳۸۹ اسفند ۲۳, دوشنبه

همدردی با مردم جاپان

قرار است ساعت 2 بعد از ظهر امروز تعدادی از جوانان بامیان در چوک شهید مزاری برای اعلام همدردی با مردم زلزله زده جاپان گرد هم آیند.

مردم جاپان در این چند سال ثابت کرده اند که دوست مردم افغانستان هستند در این گردهمایی شرکت خواهیم کرد و با آنان در این مصیبت همدردی خواهیم نمود.

۱۰ نظر:

محمدباقراندیشمند گفت...

گرچند نفس همدردی باانسان وانسانیت کاریست انسانی لیکن همدردی مردم بامیان با زلزله زده گان چاپان به نحوی بی ربط وافراط به نظرمی ایند.زلزله های زیادی در دنیاکه هم از لحظاظ افرینیش فاجعه بالابوده وهم به گونه نزدیک به ما به عنوان نممونه مالزیا واز سوی دیگر روزی که طالبان مردم را قتل عام میکر وبودا را نابودمی نمود نمی دانم جاپان چقدر باما همدردی کردند.

ناشناس گفت...

جناب اندیشمند

جالب است که امروزه همدردی با زلزده زدگان افراط به نظر می آید. جاپان یکی از معدود کشورهایی بوده که هیچ دخالتی در جنگ افغانستان نداشته و الان هم به خاطر همان سیاست دخیل نشدن در جنگ، فقط و فقط کمک غیر نظامی می کند و سال گذشته اعلان کرد که در 5 سال 5 میلیارد دلار به افغانستان کمک بلاعوض خواهد کرد. فکر می کنم باید فرقی بین عکس العمل ما در برابر زلزله در مالزی و جاپان باشد، یک نوع حس همدردی و همچنین قدردانی از کمک های انکشافی شان.
در ضمن شما از کجا می دانید که در تخریب بودا جاپانی ها چقدر تلاش کردند که تخریب نشود اما مگر این طالبان حیوان صفت حرف انسان ها را قبول می کنند؟

زهرا گفت...

آقاي انديشمند
بسيار بي انصافانه و ددمنشانه است كه يك نفر همدردي را هم افراط بداند. ببخشيد البته امالازم است بدانيد فرق مالزي و ژاپان اينست كه ژاپان يكي از بزرگترين كمك كننده هاي افغانستان است. و در مورد قضيه بودا تنها كشوري كه به طالبان وعده ي پول هنگفتي كرد تا بودا تخريب نشود ژاپان بود. اميدوارم انديشه كنيد.

ناشناس گفت...

اگر در دنیا بگم کدام مردم و کشور را دوست دارم آن جاپانی ها و جاپان خواهد بود.

مردم سخت کوش، زحمت کش و مهربان که از پول جیب شان برای ما می فرستند و در بازسازی بامیان هم سهم قابل ملموسی را داشته اند.

چه می شد که این مردمان مسلمان می بودند (انهم مسلمانی واقعی) نه از نسل ضرقاوی و اسامه و محسود.

اینها که بدرد مسلمانی می خورند متاسفانه نیستند ولی در عوض شان پاکستانی های ناپاک مسلمان شدند، ای کاش پاکستانی ها از هند جدا نشده به همان دین قبلی شان می ماندند.

به هر حال بدون شک جاپانی ها از این فاجعه هم بار دیگر موفق بیرون خواهند آمد، زیرا خداوند با چنین مردمانی که به بشریت خدمت می کنند کمک می نماید.

بامیانی گفت...

آقای اندیشمند نمی دانم شما به کدام اساس نام تانرا اندیشمند گذاشتید.
شما چگونه این کمک را بی ربط می دانید؟
شاید این هم یک فکر اندیشمندی باشد آقای اندیشمند او نیاز به کمک مردم بامیان و یا شاروال قندهار ندارد ولی حس هم دردی با یک کشوری زلزله زده نه افراطی است و نه بی ربط.

حیدری بامیانی

ناشناس گفت...

همدردی بامردم پرتلاش وسخت کوش ژاپن بی ربط است یا بی ربط است به نظر من همدردی بامردم آسیب دیده وزلزله زده یک ابراز احساسات میباشد وازبعد انسانی آن مهم است .کاش به جای مردم زحمت کش وباهوش ژاپن مردم کهنه فکروگنده طالبان ازصحنه روزگار مخو مشد با خیال همگی ما راحت میشد

ناشناس گفت...

همدردی بامردم پرتلاش وسخت کوش ژاپن بی ربط است یا بی ربط است به نظر من همدردی بامردم آسیب دیده وزلزله زده یک ابراز احساسات میباشد وازبعد انسانی آن مهم است .کاش به جای مردم زحمت کش وباهوش ژاپن مردم کهنه فکروگنده طالبان ازصحنه روزگار مخو مشد با خیال همگی ما راحت میشد

رهگذر گفت...

آفرین بر جوانان مبتکر بامیان!
شاید اعلان یگ همدردی زیاد مرهم گذار درد وخسارات مردم چاپان نباشد ولی نفس این عمل نمایانگر صلح دوستی و ارج گزاری به همنوعان است ومصداق این شعر پرمعنی :
بنی آدم اعضای یگدیگر اند، که در آفرینیش زیگ جوهراند/ چوعضوی بدرد آورد روزگار:دگرعضوهارانماندقرار.
کاش بجای همنیشنان نا اهل باهمان مردم کافر وبت پرست جاپان همنیشین می بودیم

محمدباقراندیشمند گفت...

محمدباقراندیشمند
نهایت تشکر از آن عده دوستان، که بانقدهای خویش مرا یاری رسانیدند؛ دوستان عزیز من مخالف بانفس همدردی نیستم؛ من حرفم این است که این اولویت نیست؛ شما نگاه کنید این همدردی با زلزله زده گان جاپان در حال صورت می گیرد، که عراق در آتش سیاست نفت می سوزد؛ در بحرین قتل عام است در لیبی نقضهای فاحش حقوق بشری توسط قدرت ها صورت میگرد گذشته از آن در افغانستان که کشور خودمان است آدم کشی بصورت وحشتاکش بیدادمیکند؛ من میگویم اولویت دفاع از کودکان افغانستان است، اولویت همدری بامردم مظوم وبی دفاع فلسطین ولبنان است؛که خون آشامان صهونیستی هرروز در نوارغزه ودیگرمناطق صدها مادری را به عزای پسرمی نشاند، اولویت همدردی بامردم عزتمند بحرین است؛ اولویت بامردم عزیز لیبی است.

حیدرعلامه گفت...

حیدر علامه
تشکر از جناب آقای اندیشمند، من هم همین نظر را دارم؛ مردم ما گاهی برای خویش آش نمی تواند وبرای دیگران میخواهد غذای هفت رنگ بسازد.فقر، محرومیت ومظلومیت خویش را ومظالم که برما روا داشته می شود مگرنمی بینید .