۱۳۸۷ شهریور ۴, دوشنبه

صد جریب فضای سبز

خبر: انجینر طاهر عطایی رئیس زراعت بامیان امروز گفت: صد جریب زمین تپه های جنوب شهر جدید بامیان (میدان هوایی فعلی) با کاشت نهال هایی مثمر چون سیب، زرد آلو، بادام و عکاسی به فضای سبز تبدیل خواهد شد، این پروژه توسط بخش انکشافی آغا خان ساخته می شود.
وی افزود چون این تپه ها خشک است با ساخت ذخیره های آب، آبهای فصل بهار و زمستان آن جا ذخیره گشته و برای آبیاری این منطقه از آن استفاده خواهد شد.

نتیجه: انجینر صاحب، نهالهایی که هر ساله در آخر حوت در دو سرک اطراف بامیان کاشته ای بسیار ثمر داده است، خیلی ممنون.
اگر مردم سرآسیاب و دشت عیسی خان دعوای پشته زمین خود را چالان نکنند، اگر ذخیره ها جور شود، اگر آغاخان خرج کند، اگر زمستان باران ببارد و اگر دوسیه شما از لوی ثارنوالی به سلامت برگردد و اگر های فراوان... ان شاء الله بامیان آباد می شود!!

از قدیم گفته اند سنگ بزرگ نشانه نزدن است.

۱ نظر:

ناشناس گفت...

بنام خداوند داد و دهش..

این یک مناسبت خیر است خدا عاملین انرا اجر بی پایان مرحمت نماید..انسان نباید ناامید باشد و همیش سوره یاس بخواند ولی برای هر کاری شیوه و راه بیرون رفتی وجود دارد..واگر واقعا انجنیر عطایی میخواهند این نظر را در کرسی عمل بنشاند باید سروی مصارفی و زمانی ساحه سبز را نموده بعد به تعیین منابع تمویل این پروژه بپردازد وبعد این پول بایست به ولایت انتقال و بعد به تطبیق پلان ساحه سبز پرداخت در غیر ان بهتر باشد مردمان شریف بامیان به درس و تعلیم توجه کنند تا ساحات سبز و تجملی پر هزینه که باید از هفت خوان رستم بگذرد.. نباید به ذخایر مالی خارجی که برای< دهشت زدایی و جهان گشایی> امده زیاد چشم طمع داشت زیرا باغبان اگر اب میدهد گلاب میخواهد..و مهمتر از ان تا افغان ملت است این خاک اباد نخواهد شد پس اب از سر چشمه خراب است..در مورد انجینر های خودی ره ملامت نباید کرد که یک کار نا ثواب است..