۱۳۸۷ مرداد ۲۴, پنجشنبه

در حاشیه محفل

بیش از دوصد نفر نیروهای امنیتی گارد حفاظت رئیس جمهور(همگی افغان- غیر هزاره) از کابل به بامیان آمده بودند، آنها مجهز به خودرو های ضد زره، ماشیندار های ویژه، دوربین، مخابره، سگ های تربیت شده و ...بودند.

شهر بامیان امروز حالت نظامی به خود گرفته بود، کسی در محدوده سرآسیاب، میدان هوایی، ابتدای بازار، ابتدای سرک فولادی حق تردد نداشت.

صدها تن از متنفذین بامیان در محفل افتتاح دعوت شده بودند که برای حضور در محل محفل ( ابتدای سرک فولادی، جنب هوتل راه ابریشم) حداقل دو بار توسط گارد انسانی و یکبار با ماشین الکترونیکی تلاشی می شدند.
تمام ابزار و وسایل خبرنگاران توسط سگ های تربیت شده چک می گردید.
برای خبرنگاران محل ویژه، موتر ویژه برای رفتن به محل پروژه ها در نظر گرفته شده بود، اما در برگشت خبرنگاران مجبور به پیاده روی شدند.

ولسوال پنجاب، محمد ابراهیم اکبری مجری برنامه بود، وی کرزی را با عناوینی چون: "رهبر عالیقدر و محبوب" مورد خطاب قرار داد.
مردم انتظار وعده ها و خبرهای خوش از جناب رئیس صاحب بودند اما ...
گروه ترانه لیسه شیرین هزاره ملبس با لباس هزارگی ترانه زیبایی را با مطلع " هیئت عالی مقام خوش آمدید در بامیان هم قدم های شما بالای چشم میزبان" قرائت کرده و در پایان گفتند:" یادشان باشد، همیشه بامیان باستان فریاد مردم مظلوم را رسان"

۴ نظر:

ناشناس گفت...

salam nazari jane aziz. thashakkuri bisyar as gozarisha daqiq wa jazab. kabi khobi makoni lotfan adama badin.
wassalam.

ناشناس گفت...

چرا نظر مرا نگذاشتی؟
"حمید"

ناشناس گفت...

گپ من این بود که طرف خودش جانش را چرب کرده و میاید ولی مانوازشش میکنیم
ای عجب از ما هزاره ها
"حمید"

ناشناس گفت...

جناب والی صاحب...


خساست ِ مردم را از بسياري ِ سخن ِ بي فايده ي او،
و از اخباري كه كند به چيزي كه از آن مسؤول نبُوَد (مي گويد اين مشكل ِ شماست و مشكل ِ شما به او ربطي نيست)، بشناس. (اين نشانه هاي دقيقي از يك خسيس است.)
و بدان كه كسي كه در شر ِ غير از خود انديشه كند،
(كسي كه به فكر ِ ضرر رساندن به ديگريست، مثل ِ دانشجويي كه جواب ِ مسأله اي را مي داند اما به دانشجوي ديگري كه همان را ازو سؤال مي كند نمي گويد يا كاسبي كه مي خواهد كسي را ورشكست كند)
نفس ِ او قبول ِ شر كرده باشد و مذهب ِ او بر شر مشتمل شده. (يعني چنين كسي خيال مي كند كه زرنگ است ولي او در واقع ريسك ِ بزرگي كرده و شر را باور كرده است و آنرا در اعماق ِ وجودش راه داده. چنين كسي راهي كه در زندگي طي مي كند پر از شر خواهد بود زيرا راه ِ زندگي ِ ما پژواك ِ نيات ِ قلبي ِ ماست.)