۱۳۸۷ مرداد ۱۹, شنبه

هوس ولسوال صاحب

ولسوال صاحب برای بررسی قضیه ای به منطقه ای می رود، دختر خانمی نوجوان و مقبول عریضه ای را برای تقرر معلمی در قریه شان پیش کش می کند، ولسوال صاحب هم از این دختر خوشش می آید.

از خانواده دختر وی را طلب می کند، خانواده هم از سابقه قومندانی این خاندان و هم زور آوری آنان خبر داشته، چاره ای می اندیشند، آنان فکر می کنند اگر گله را زیاد (سه لک افغانی) بگویند، شاید ولسوال صرفنظر کند، از قضا که ولسوال این مبلغ را می پذیرد.
ولسوال بیش از 60 سال سن داشته و یک پا هم ندارد و صاحب زن و اولاد هم می باشد.

بلافاصله مجلس عروسی به پا می شود، مردم بی چاره در این مجلس 12 لک افغانی به ولسوال تحفه می دهند.
ولسوال صاحب هم دختر را می برد، هم 9 لک نقد را.
این حکایت چند روز پیش در یکی از ولسوالیهای هزاره جات رخ داده است، بخاطر حمایت از قربانی، از ذکر نام و ولسوالی آن خودداری شده است.

۱۷ نظر:

ناشناس گفت...

سلام .
پیوسته ازین خانه سرمی زنم اما درمورد نوشته ی امروزی ات می خواهم بیشتر بشنوم .
من هم یکی ازهمکاران درکابل ام .

ناشناس گفت...

سلام .
پیوسته ازین خانه سرمی زنم اما درمورد نوشته ی امروزی ات می خواهم بیشتر بشنوم .
من هم یکی ازهمکاران درکابل ام .

ناشناس گفت...

فکر می کنم با نگفتن نام ولسوالی شما نشان دادید که بیسار احمق هستید. باید افشا کرد. این کمک به مردم وطن است.

ناشناس گفت...

سلام نظری صاحب

لطف کن در این مورد بیشتر بنویس و قضیه را به بالاترها برسانید. به حقوق بشر به مطبوعات و تا حدی ممکن کوشش کنیم که اینگونه موارد جلواش گرفته شود.

ناشناس گفت...

دوست عزیز با ذکر یک خصوصیت ولسوال صاحب (لنگ بودنش) دیگر نیاز به بقیه مشخصات نیست، کم دقیق تر بگویم کسی که از هزارجات اندک معلومات داشته باشد میفهمد که جناب ولسوال عبدالعلی تورن نام دارد و با این دختر خانم ایشان صاحب سه خانم میشود، پدر دختر هم از جمله کسانی است که قبلا توسط همین خانواده زور آور، برای چند روز ولسوال شده بود.

ناشناس گفت...

عبدالعلی تورن ولسوال کدام ولسوالی است؟ اگر هزاره بودن همینطور باشد من هزاره نیستم. آیا در این ولسوالی یک آدم نیست که این ولسوال را بدون مصلحت اندیشی رسوا کند؟ یا نه ننگ قومی ما اجازه نمی دهد؟

ناشناس گفت...

برادرعزیز:
یکی ازجمله ارزشهای رسانه بطرفی است ازینکه شمانام این ولسوال پدرلعنت رانگفتید بیطرفی شما را زیرسوال می برد البته ولسوال شصت ساله وبدون یکپا همون تورن پدرلعنت است که تاهنوز ده ها انسان را کشته دردایکندی صدها مورد زن زناه کرده مثل برادرش عارف داوری حتی این دوبرادر بدخترای مکتب رحم نکردن روزروشن راه انهاراه گرفته تجاوزمیکردعرایض مردم درتمام سارانوالیها خوابیده اما چون پول تریاک ملیونها دالردراختیاردارندبادادن رشوه باین حکومت مسخره کرزی اصلا تعقیب نمیشه.
ازشمابرادرعزیز خواهیش میکنم وقت چنین معلومات ضد بشری وضدانسانی ره می بینید لطفا بانام وتمام خصوصیات شان دررسانه بیان نمایید تامردم ازین چهرهای شوم بشتر معلومات حاصل نمایدازین دوشخص پلید خونخارشخص خلیلی حمایت میکند چرا واعظی سیاه شهرستان دوماد اینها وریس دفتر خلیلی است

ناشناس گفت...

آقای محترم.ایشان هر کاری که کرده است مربوط به مسائل شخصی و خانوادگی خودش هست و به من و شما هم هیچ ارتباطی ندارد.مثل اینکه آیه قرآن را فراموش کرده اید که و لاتجسسوا.

ناشناس گفت...

آقای نظری عزیز کم کار شده ای یا از بس کار زیاد داری فرصت نوشتن در این جا را نداری یا کدام مسأله دیگری است؟ توفیقات تان را از خدا می خواهم.

ناشناس گفت...

شخص که بنام رضا نوشته ای کی این مسایل شخصی است وبه قرآن عظم الشان جسارت هم کردی!
احمق اگرکسی امده درخانه توکاری کند کس گپ نزند که مسئله شخصی است؟

ناشناس گفت...

آقاي موسي!اين آقا بر فرض صحت خبري كه منتشر شده كار غير قانوني كرده يا كار غير شرعي؟
ايشان داخل خانه ي چه كسي رفته و كاري كرده؟من به كي جسارت كرده ام؟
بهتر است آقاي نظري وارد حريم خصوصي ديگران نشود كه گناهي است بس عظيم.

ناشناس گفت...

اقای رضا کمی خجالت بکش

آیا اگر کسی آمد به مادر و خواهرت تجاوز کرد باز هم کار شخصی اش است؟ ایا ولسوال بودن کار شخصی است؟ نکند که این ولسوال به خانه ای شما هم راه دارد؟

ناشناس گفت...

بی شعور احمق !مگر به مادر و خواهر شما تجاوز شده است؟چرا انقدر احمق هستید .در کجای اسلام و قانون آمده که زن گرفتم جرم است؟

ناشناس گفت...

reza be maghrefat, nakona ki to yaki az nazdikan ain aoloswal past asti. Chera azin laghnati hemayat mekoni?

ناشناس گفت...

reza be maghrefat, nakona ki to yaki az nazdikan ain aoloswal past asti. Chera azin laghnati hemayat mekoni?

ناشناس گفت...

رضا خان

نه به مادر من تجاوز نشده است. من از یک ولسوالی دگر هستم. اگر این ولسوال در ولسوالی من می بود به خدا غار غارش می کردم. حالا هم در فکرش هستم. بگذار تا روزش برسد و تو خبرش را انشا الله خواهی خواند.

تو حتما حرامزاده هستی که گرفتن طفل مردم را به زور در اغوش شان زن گرفتن می دانی. راستی اگر خیلی در این باره سرت بوی قرمه می دهد آدرس ات را نوشته کن در اینجا. می کنی؟

ناشناس گفت...

if i was in place of his third wife s, i would send him to international gale.