۱۳۸۷ تیر ۱۶, یکشنبه

شورای ولایتی و مردم

شورای ولایتی امروز عریضه خود را راجع به ناتوانی ولایت به مردم تقدیم کرد.
در مسجد رهبر شهید در حضور حدود 200 نفر نمایندگان مردم و ریش سفیدان، آنها گفتند: ما زحمت کشیدیم، اما به پیشرفت بامیان نیانجامید، ما را ببخشید، حال شما تحرک کنید، ما ارتباط مان با دولت از کرزی تا سرابی به بن بست رسیده است، اگر والی در جمع شما، ما و شما را راجع به بازسازی قناعت داد ما دست از اعتصاب می کشیم.

مردم شرکت کننده در مسجد: شما چرا چند سال پیش اعتراض نکردید و ما را خبر نساختید؟ حال که دوره شما در حال پایان یافتن است این گپ را می زنید؟ ما را ببرید پیش کرزی، خود ما حق خود را می گیریم، شما می گویید در سال اول نتوانستیم قانون خود را به مسئولان تفهیم کنید، ما چه انتظار از شما داشته باشیم؟

شکاف بین ولایت و شورای ولایتی در حال عمیق تر شدن است، اگر این وضعیت به انکشاف و پیشرفت بامیان انجامد که نور علی نور و الا باعث بی باوری بیشتر مردم به حکومت خواهد انجامید.
صحنه پرسش و پاسخ و اعتراض مردم به نمایندگان شورای ولایتی، تجلی زیبایی بود از دموکراسی و مردم سالاری.

۱ نظر:

ناشناس گفت...

دمکراسی یا همان شبهه دمکراسی در افغانستان با همه کمبود و کاستی هایی که دارد باز هم نعمتی گرانقدر است تا باشد چشمی بینا برای درک تفاوتها!
حد اقل حتی اگر به هدف فریب دادن مردم هم شده باشد این وکلا مجبور شده اند به میان موکلینشان بیایند و دیگر از آن پشت در های بسته و میخواهی بخواه نمیخواهی نخواه خبری نیست ولو برای مدت کوتاه تا انتخابات بعدی یا تبدیل شدن والی و نشستن فرد مورد نظر اینها بر کرسی قدرت!
باید مردم دریابند که استوانه های اساسی هر حکومتی خودشان هستند و دمکراسی راهیست برای احقاق حقوقشان هرچند راهیست دور و دراز و صبری لازم است طاقت فرسای...

پیروز باشی و استوار