۱۳۸۷ تیر ۲۹, شنبه

افغانستان و حق بر توسعه

در آخرین روز اقامت دوست و یار قدیمی محمد صادق دهقان که حالا برای خود کسی شده را ملاقات کردم، او کتابی را که خودش تألیف کرده بود به من هدیه داد "افغانستان و حق بر توسعه".
او در این کتاب با توجه به اسناد بین المللی اثبات می کند که افغانستان حق توسعه بر کشورهای پیشرفته دارد، زیرا دوران جنگ، ما عقب ماندیم، در این عقب مانی آنها هم سهیم اند و حال باید سهم خود را ( 7 فی صد تولید ناخالص ملی ) برای توسعه افغانستان هزینه کنند.

پس کرزی صاحب دیگه حق نداری کمک های جهانی به افغانستان را گدای گری بخوانی، این حق ماست، از کشورهایی که کمتر حق خود را ادا کره باید حق خود را تمام و کمال بگیریم.
صادق را از کودکی و خانواده اش می شناسم، او اینک فوق لیسانس حقوق دارد، معاون اداری دانشگاه کاتب است، شاعر و ادیب شناخته شده است و ید طولانی در مطبوعات و نویسندگی دارد.

او را در استاد سرا- کاتب ملاقات کردم، با چند تن دیگر از اساتید این مرکز علمی هزارگی هم آشنا شدم، صادق کتابش را به پدر کلانش و داکتر سیما سمر که برای تحقق حقوق مردم افغانستان زحمت می کشد، تقدیم کرده است، هرچند که فرصت نکرده است، عین کتاب را خدمت ایشان تقدیم کند.

این کتاب توسط نهاد فرهنگی بنام سراج چاپ شده و انتظار می رود به زودی به علاقه مندان کتاب عرضه شود.

۱ نظر:

ناشناس گفت...

salam nazari
web log jadidam ro bekhon hatman

tanx
www.bami4n.blogfa.com
tanx
alijan