۱۳۸۷ تیر ۲۳, یکشنبه

ورکشاپ نود هزار دالری

از جمله سئوالات شورای ولایتی مصرف بیش از یک ملیون دالر در سال در مرکز ارتقای آموزش های مسلکی PPD بود که روز گذشته نماینده این مرکز صرف درباره دستاورد های آن پاسخ داد(قبول ضمنی میزان بودجه مصرف شده).

وی گفت ما در سال گذشته 372 نفر را آموزش مسلکی داده ایم.
این پروژه توسط NZAID & USAID تمویل شده و توسط بنیاد آغا خان تطبیق می گردد.

اندکی محاسبه ما را به نتایج جالبی می رساند، از مبلغ اضافه بگذریم، فقط یک ملیون دالر را بر 372 تقسیم کنیم، به ازای هر نفر حدودا"2700 دالر مصرف شده، این مرکز ورکشاپ های یک هفته ای برگزار می کرده است، یعنی در هر روز برای هر نفر 450 دالر، اگر اشتراک کنندگان هر ورکشاپ را 30-35 نفر بگیریم برای هر ورکشاپ 90.000 دالر مصرف شده است.

دانشگاه کاتب که یک موسسه آموزش عالی خصوصی است از هر نفر در هر سمستر (چهار و نیم ماهه) 500 دالر می گیرد (در پایتخت) و PPD و بنیاد آغا خان برای ورکشاپ شش روزه به ازای هر نفر 2700 دالر هزینه کرده است!! (در بامیان)
تعجب انگیز نیست؟!!

۴ نظر:

ناشناس گفت...

فرق انجی او با دیگران همین است دیگه! اصلا قرار بود همین پروژه به اصطلاح ظرفیت سازی در دانشگاه بامیان تطبیق شود که هم کم هزینه باشد و هم دانشگاه بامیان ظرفیت و تجربه اش بالا برود (چون قرار بود در ابتدا بعض ترینران مسلکی خارجی بیایند و بعض اساتید دانشگاه بامیان را برای اینکار آموزش بدهد)، اما بعض انجیو بازان داخلی و خارجی به کمک و عنایت والی صاحب این پروژه را از کام دانشگاه پراند و به حلقوم انجیو آغان خان انداخت! بعض ها می گویند والی صاحب و برخی مشاورین شان شاید در این پروژه سهمی یا به قول بعض ها "فیصدی" داشته باشد. والله اعلم

ناشناس گفت...

ولا شاید شما هم مثل شورای ولایتی هوای فیر نماید بدون اینکه کدام معلومات داشته باشد .

ناشناس گفت...

بیچاره والی صاحب حزبی نه موشه که کس در باره گپ زده نتنه الی هر کس دل شی هر چیز شد موگه دی ده فایده حزبی های خو

Unknown گفت...

چیز عجیبی نیست که، همه جای این مملکت همینطوره.